Özet Bu çalışmada, Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin dijital oyun bağımlılığı farkındalıkları ile serbest zaman tatmin düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Genel tarama modeline göre yürütülen çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; “Kişisel Bilgi Formu” ile Beard ve Ragheb tarafından geliştirilen Karlı ve arkadaşları tarafından Türkçeye uyarlanan “Serbest Zaman Tatmini Ölçeği” ve Demir ve Cicioğlu tarafından geliştirilen “Dijital Oyun Bağımlılığına İlişkin Farkındalık Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma grubunu, 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Balıkesir Üniversitesi ve Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören 767 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma sonucunda katılımcıların dijital oyun bağımlılığı farkındalığı alt boyutları ile cinsiyet değişkeni arasında, dijital oyun bağımlılığı farkındalığı alt boyutları ile sınıf düzeyi değişkeni arasında, serbest zaman tatmininin dinlenme alt boyutu ile günlük dijital oyun oynama süresi değişkeni arasında anlamlı farklılık olduğu, dijital oyun bağımlılığı farkındalığı alt boyutları ile günlük dijital oyun oynama süresi değişkeni arasında anlamlı farklılık olduğu ortaya çıkmıştır. Sonuç olarak, katılımcıların dijital oyun bağımlılığı farkındalık düzeyleri ile serbest zaman tatmini düzeyleri arasında anlamlı ve pozitif ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
This study aims to study the relationship between the students’ digital game addiction awareness and the levels of leisure satisfaction. According to the general scan model, a relative scan model was used in the study. As a data collection tool in the study, the "Personal Information Form" and the "Free Time Satisfaction Measurement" developed by Beard and Ragheb and the "Digital Game Addiction Awareness Measurement" developed by Iron and Cicioğlu were used. The research group was formed by 767 students who studied at Aydin Adnan Menderes University, Fiskesir University and Muğla Sıtkı Koçman University School of Sports Sciences in 2022-2023. The study found that there was a significant difference between the subdimensions of the participants' digital game addiction awareness and the gender variable, the subdimensions of the digital game addiction awareness and the class level variable, the subdimensions of the leisure and the daily digital game play time variable, the subdimensions of the digital game addiction awareness and the daily digital game play time variable. As a result, the conclusion was that participants have a meaningful and positive relationship between the levels of awareness of digital gaming addiction and the levels of free time satisfaction.
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|