Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 ASOS INDEKS
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 5
"Subaltern Portraits in Waiting for the Barbarians, Sea of Poppies and The Afghan Girl"
2022
Dergi:  
Overtones Ege Journal of English Studies
Yazar:  
Özet:

Oppression against the subaltern women has always been a significant issue. They have not only struggled through many challenges caused by imperial powers but also suffered from the traditional, religious and social norms imposed by their own patriarchy. Although it is considered that the West is the only saviour for the East, it has never become true as it has been nothing but devastation, poverty, identity struggle and a challenging life in refugee camps. In order to avoid misinterpretation of the subaltern women, it is now up to intellectuals, writers and journalists to make their voices heard and reveal all the facts about them. In this sense, Coetzee and Ghosh draw a perfect picture and become the voice of the subaltern women under the domination of their own patriarchy and imperial powers all around the world. They, in a way, tell the story of millions of subaltern women like Sharbat Gula, who was objectified both by her patriarchal society and by the West to justify its violent acts upon the East. Intertwined between colonists and patriarchy the subaltern is always subaltern and it is almost impossible for them to express themselves as they do not have autonomy and are not independent from dominant foreign groups. Thus, the aim of this study is to discuss how the subalternity is pictured through the female portraits in the novel Waiting For The Barbarians by John Maxwell Coetzee and Sea of Poppies by Amitav Ghosh along with the real life story of the Afghan Girl, Sharbat Gula, who was photographed by Steve McCurry.

Anahtar Kelimeler:

" Subaltern="" Portraits="" In="" Waiting="" For="" The="" Barbarians,="" Sea="" Of="" Poppies="" And="" Afghan="" Girl""="
2022
Yazar:  
Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Overtones Ege Journal of English Studies

Dergi Türü :   Uluslararası

Overtones Ege Journal of English Studies