15. yüzyılın önemli dinî simalarından olan Otman Baba, karizmasıyla Rum Abdallarının gönlünü kazanmış ve bölgede ün salmıştır. Yedi sembolizmi ile karakterize olan Otman Baba erkânı, Otman Baba tarafından inşa edilmiştir. Kendinden sonra gelen bağlıları bu erkânı sürdürmeye devam etmişlerdir. 16. yüzyılda Bektaşi tarikatının Balkanlardaki yayılmasına müteakip Babalılar, Bektaşilik içinde erimeye başlamışlardır. Kuzey Bulgaristan’da yoğun olarak yaşayan Musahipsiz Babalılar Şeyh Şücâeddin Veli Ocağının etkisiyle Bektaşi kimliği içinde erimişlerdir. Güney Bulgaristan’da yaşayan Musahipsiz Babalılar ise kendilerini Babalı olarak adlandırmakta ve özgün kimliklerini korumaya devam etmektedirler. Bektaşi kimliğine tepki ile yaklaşmaktadırlar. Babalılar sınırlı bir süre Şücâeddin Veli Ocağına bağlı kalmışlardır. Kolektif belleklerine bakılırsa bu bağlılık Şücâeddin Veli Ocağının 1911 yılından itibaren Bulgaristan’da yapmış olduğu irşat faaliyetleri ile başlamıştır. Şücâeddin Veli Ocağının kendisine bağladığı Otman Babalılar içinde muhalif Baba ve talipler Şücâeddin Veli Ocağına bağlılığı reddetmektedirler. Bunların oluşturduğu grubun musahipsiz Otman Babalılar olduğunu düşünmekteyiz. Babalılar ile Şücâeddin Veli Ocağı arasındaki hiyerarşik ilişki zorunluluk ilişkisi değildir. Babalılar özgün kimliklerini korumak için kendi başlarını okuma stratejisi geliştirerek bağımsızlıklarını koruma çabasındadırlar. Yedi sembolizmi Babalıların özgün erkânlarıdır. Bu erkân kuvvetle muhtemel Otman Baba tarafından Bektaşi tarikatının yayılmacılığına karşı geliştirilmiştir.Çalışmamız kısmen tarihsel verilere kısmen de Edirne/Köşan Çiftliği, Babaeski, Çorlu, Çorlu/Türkgücü köyünde Babalar, Ana-Bacılar, hizmet sahipleri ile yaptığımız mülakat ve katılımcı gözlem verilerine dayanmaktadır.Yedi hizmetli erkânın varlığı ve kimliğin bir parçası olarak kullanımı ile ilgili olarak Otman Baba’nın yaşadığı dönemde Balkanlarda ve Trakya bölgesinde yaşanan dinî-politik olaylar gözden geçirilmiştir. Daha sonra dönemin kaynaklarına; Otman Baba ve Demir Baba Velâyetnamesine bakarak erkânın özgünlüğüne dair işaretler aranmıştır. Son olarak günümüzde yedi erkânlı Babalıların varoluşlarını nasıl inşa ettikleri ve kimlik mücadeleleri yansıtılmaya çalışılmıştır.
Otman Baba, one of the important religious symbols of the 15th century, with his charisma won the heart of the Rom Abdals and made it famous in the region. The Seven Symbolisms of Otman Father's Monastery were built by Otman Father. Those who came after him continued to do this. In the 16th century, after the spread of the Bektaşi taricate in the Balkans, the Fathers began to eradicate in Bektaşi. In the northern Bulgaria, the Musahipsiz Fathers are flourished in the identity of Bektaşi by the influence of Sheikh Şücâeddin Veli Oca. The Untold Fathers who live in southern Bulgaria call themselves Fathers and continue to preserve their original identity. They approach their identity with reaction. Fathers have had a limited period of time. In their collective memories, this commitment began with the archaeological activities of Shukaddin Veli Oca in Bulgaria since 1911. Those who are the Father and the Father are the Father and the Father are the Father and the Father are the Father and the Father are the Father. We believe that the group that they form is unknown Otman Fathers. The hierarchical relationship between the Fathers and the Father's Father's Father's Father's Father's Father is not an obligatory relationship. Fathers are trying to protect their independence by developing their own reading strategies to preserve their original identity. The seven symbols are the original ancestors of the Fathers. Our work is partly based on historical data and partly on the conversations and participating observations we have made with the parents, mother and sisters in the village of Edirne/Köşan Farm, Babeski, Çorlu, Çorlu/Turkgücü.The existence of the seven serviced serviced serviced serviced serviced serviced serviced serviced serviced serviced serviced serviced serviced serviced serviced serviced serviced. After that, the source of the time; Otman Father and Iron Father's Velayetnamese looked for signs of the originality of the time. Finally, today, it has been tried to reflect how the Seven Early Fathers built their existence and the identity struggles.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|