User Guide
Why can I only view 3 results?
You can also view all results when you are connected from the network of member institutions only. For non-member institutions, we are opening a 1-month free trial version if institution officials apply.
So many results that aren't mine?
References in many bibliographies are sometimes referred to as "Surname, I", so the citations of academics whose Surname and initials are the same may occasionally interfere. This problem is often the case with citation indexes all over the world.
How can I see only citations to my article?
After searching the name of your article, you can see the references to the article you selected as soon as you click on the details section.
 Views 87
 Downloands 46
İKONOGRAFİK VE İKONOLOJİK SANAT ELEŞTİRİSİ YÖNTEMİNE GÖRE HUGO VAN DER GOES’UN “İNSANIN DÜŞÜŞÜ” ADLI ESERİNİN ANALİZİ
2021
Journal:  
Asos Journal
Author:  
Abstract:

Özet

Makale kapsamında, Alman Sanat Tarihçi Erwin Panofsky tarafından geliştirilmiş olan “İkonografik ve İkonolojik Sanat Eleştirisi Yöntemi” esas alınarak, Hugo van der Goes’un, 1479 yılına tarihlendirilen ve Viyana Sanat Tarihi Müzesi’nde sergilenmekte olan “İnsanın Düşüşü” adlı eseri analiz edilmiştir.Flaman Rönesansı’nın en önemli temsilcileri arasında gösterilen Hugo van der Goes’un, günümüze ulaşabilen sınırlı sayıdaki orijinal eserleri arasında yer almakta olan “İnsanın Düşüşü” adlı eserinin analizinde, “Doğal Anlam (Olgusal ve İfadesel Anlam)”, “Anlaşmalı Anlam” ve “Asıl Anlam veya İçerik” olmak üzere üç ayrı evrede gerçekleşen anlamların saptanmasına dayanan, “İkonografik ve İkonolojik Sanat Eleştirisi Yöntemi” kullanılarak, Tevrat’ın “Yaratılış” adlı ilk bölümünde karşımıza çıkmakta olan, “İlk Günah ve Düşüş” ikonografisi ile eser arasında örtüşen ve örtüşmeyen yönleri saptayarak, sanatçının yaşadığı dönem, bireyselliği, dini inancı ve dönemin felsefesi başta olmak üzere çeşitli etkenlerin esere yansıması gözler önüne serilerek, farklı dönemlere ait sanatçıların “İlk Günah ve Düşüş” ikonografisini ele alış şekli ve üslup özellikleri karşılaştırılarak, değerlendirilmiştir.

Keywords:

An Analysis Of Hugo Van Der Goes “the Fall Of Human” Painting According To The Method Of Iconographic and Iconological Art Criticism
2021
Journal:  
Asos Journal
Author:  
Abstract:

Hugo van der Goes “The Fall of Man” painting, which is dated to 1479 and exhibited at the Vienna Art History Museum, was analyzed based on the “Method of Iconographic and Iconological Art Criticism” which was developed by German Art Historian Erwin Panofsky.In the analysis of “The Fall of Man” one of the limited extant original works by Hugo van der Goes, who is considered among the most important representatives of Flemish Renaissance, the way artists from different periods approached “The First Sin and Fall” iconography and the characteristics of their style were compared and evaluated by determining the aspects that are both consistent with and not between the work and “The First Sin and Fall” iconography, which appears in the first section of the Torah titled “Creation” and revealing how various factors, primarily the period during which the artist lived, individuality, religious belief, and the philosophy of the era are reflected on the work. This was achieved by employing the “Method of Iconographic and Iconological Art Criticism”, it is based on determining the meanings that appear in three separate stages, “Natural Meaning (Factual and Expressional Meaning)”, “Compromised Meaning”, and the “Actual Meaning or Content”.

Keywords:

Citation Owners
Information: There is no ciation to this publication.
Similar Articles




Asos Journal

Field :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri

Journal Type :   Uluslararası

Metrics
Article : 5.146
Cite : 9.739
2023 Impact : 0.075
Asos Journal