Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 ASOS INDEKS
 Görüntüleme 5
Towards the development of prosocial behavior in students through the use of video games
2023
Dergi:  
World Journal on Educational Technology: Current Issues
Yazar:  
Özet:

Currently, in the information and knowledge society in which we live, the use of video games has become widespread among children and adolescent students. Given this reality, we wonder to what extent the use of video games helps to develop the prosocial behavior of students, so as to encourage Solidarity and Help Response, Perspective Taking, Altruism and Assistance among students.  The objective of the research is to measure the efficacy of the treatment given through video games in the prosocial behavior of students in Regular Basic Education.  The methodology applied is quasi-experimental through the application of the video game Sandbox Minecraft in students, a pre-test and post-test was applied that considers a Prosocial Skills Scale for Adolescents (EHP-A): Solidarity and Help Response, Perspective Taking, Altruism and Assistance among students. It allowed to measure the students' prosocial behavior. Five game sessions were developed with personalized dynamics in the Sandbox Minecraft video game in its multiplayer mode. The results show that the dynamics applied through the five game sessions were able to improve and increase solidarity and Help Response, Perspective Taking, Altruism and Assistance among the students. In conclusion, the short-term effectiveness of the use of the Sandbox Minecraft video game to improve prosocial behavior in students is demonstrated. Keywords: Video game, Sandbox, Minecraft, behavior, prosocial, education, learning

Anahtar Kelimeler:

0
2023
Yazar:  
Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler










World Journal on Educational Technology: Current Issues

Dergi Türü :   Uluslararası

World Journal on Educational Technology: Current Issues