User Guide
Why can I only view 3 results?
You can also view all results when you are connected from the network of member institutions only. For non-member institutions, we are opening a 1-month free trial version if institution officials apply.
So many results that aren't mine?
References in many bibliographies are sometimes referred to as "Surname, I", so the citations of academics whose Surname and initials are the same may occasionally interfere. This problem is often the case with citation indexes all over the world.
How can I see only citations to my article?
After searching the name of your article, you can see the references to the article you selected as soon as you click on the details section.
  Citation Number 6
 Views 41
 Downloands 22
BİLGİSAYAR BAĞIMLILIĞI İLE BAŞ ETME PSİKO-EĞİTİMİ PROGRAMININ 9. SINIF ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
2016
Journal:  
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Author:  
Abstract:

Bu çalışma bilgisayar bağımlılığının en yoğun yaşandığı yaş gruplarından biri olan 15 yaşındaki çocukların bilgisayar bağımlılık düzeylerinin azaltılmasında Bilişsel–Davranışçı yaklaşım temelli grup danışmanlığı programının etkili olup olmadığını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, kontrol gruplu ön-test, son-test deneysel modelde yapılmıştır. 60 kişilik 9. sınıf öğrenci grubuna “Bilgisayar Oyun Bağımlılığı Ölçeği” uygulanmış olup bağımlılık düzeyi en yüksek çıkan 20 öğrenci belirlenmiştir. Belirlenen bu 20 öğrenci tesadüfî yöntemle iki gruba ayrılmış ve 10 öğrenci deney grubuna, 10 öğrenci de kontrol grubuna alınmıştır. Deney grubuna 8 oturumdan oluşan “Bilişsel–Davranışçı yaklaşım temelli bilgisayar oyun bağımlılığı ile başetme becerileri” içerikli grup danışmanlığı programı uygulanmıştır. Horzum, Ayas ve Balta (2008)’nın geliştirdiği “Bilgisayar Oyun Bağımlılığı Ölçeği”, ön-test ve son-test ölçme aracı olarak kullanılmıştır. Sonuç olarak, öğrencilerin bilgisayar oyunlarına olan bağımlılık düzeylerinin düşebildiği görülmüştür.

Keywords:

The Effect Of Computer Addiction Management Psycho-training Program On 9th Grade Sutdents
2016
Author:  
Abstract:

The study was conducted to test if a group counseling program based on Cognitive Behavioral Therapy would be effective in decreasing computer addiction levels of at the at age of 15 which computer addiction is very common. In this research, pre-test post-test control group design was used. “Computer Games Addiction Scale” was applied to 60 9th grade students, and 20 students with the highest addiction levels were selected. These 20 students were randomly assigned to the experimental and control groups as 10 students for the experimental group and 10 for the control group. “Computer Games Addiction management Group Counseling Program” based on Cognitive Behavioral Therapy was applied to the experimental group in 8 sessions. “Computer Games Addiction Scale” developed by Horzum, Ayas and Balta (2008) was used as pre-test and post-test instrument. As a result, it was found that computer games addiction levels of the students might decrease. 

Citation Owners
Attention!
To view citations of publications, you must access Sobiad from a Member University Network. You can contact the Library and Documentation Department for our institution to become a member of Sobiad.
Off-Campus Access
If you are affiliated with a Sobiad Subscriber organization, you can use Login Panel for external access. You can easily sign up and log in with your corporate e-mail address.
Similar Articles


Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Field :   Eğitim Bilimleri

Journal Type :   Ulusal

Metrics
Article : 1.199
Cite : 9.806
2023 Impact : 0.382
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi