Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 45
 İndirme 14
Algı ve Zaman Bağlamında Grafik İmge
2020
Dergi:  
Sanat ve Tasarım Dergisi
Yazar:  
Özet:

Özne ve “şey”ler arasındaki ilişkiyi, “Esse est percipi”(var olmak algılanmaktır) şeklinde ifade etmiştir George Berkeley (Durpe, 2014: 15). Erken dönemlerden bu yana, algılama, algılanma, varlığını ifade etme ve iletişim kurma ihtiyacını farklı teknik ve biçemlerle karşılayan insanoğlu, bu süreçte, yaşadığı çevreyi, yeni gözlem ve bilgiler doğrultusunda tekrar tekrar anlamlandırarak alternatif iletişim yolları ve yorumlama algoritmaları inşa etmiştir. Günümüzde gerçekleşen bilimsel ilerlemelerin yansımaları, fizik, matematik, felsefe vb. alanlarda gözlemlenebildiği gibi, sanat, tasarım ve görsel iletişimin mayasında da önemli ölçüde hissedilmektedir. Yaşadığımız bu değişim, bizlere yeni ifade imkanları sağlamakla beraber, grafik imgenin tasarımı ve algılanması noktasında da alternatif farkındalıklara ön ayak olmaktadır. Bu makalede, algı, zaman ve zaman algısı konularında, farklı disiplinlerden, bu kavramların günümüz tanımını inşa eden yaklaşımlar irdelenip, bu bağlamda, grafik imge ve izleyen arasındaki zaman ve algı ilişkisini etkileyen unsurlar, tasarım örnekleri üzerinden çözümlenerek tartışılmıştır.

Anahtar Kelimeler:

Graphics in the context of time and time
2020
Yazar:  
Özet:

The relationship between the self and the “things” is expressed in the form of “Esse est percipi” by George Berkeley (Durpe, 2014: 15). Since early times, the human being, who has met the need for perception, perception, expression and communication in different techniques and forms, in this process, has built alternative communication ways and interpretation algorithms by repeatedly understanding the environment in which he lives, according to new observations and information. Reflections of the scientific progress that is happening today, physics, mathematics, philosophy, etc. As can be observed in the fields, it is also significantly felt in art, design and visual communication. This change we experience, while providing us with new possibilities of expression, is also a step forward to alternative awareness in the design and perception of the graphic image. In this article, the subjects of perception, time and time perception, from different disciplines, approaches that build the present definition of these concepts, and in this context, the elements that influence the time and perception relationship between the graphic image and the observer, are discussed by the design examples.

Anahtar Kelimeler:

2020
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler




Sanat ve Tasarım Dergisi

Alan :   Güzel Sanatlar; Mimarlık, Planlama ve Tasarım; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 781
Atıf : 3.690
2023 Impact/Etki : 0.154
Quarter
Güzel Sanatlar Temel Alanı
Q2
37/89

Mimarlık, Planlama ve Tasarım Temel Alanı
Q2
16/33

Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı
Q3
285/520

Sanat ve Tasarım Dergisi