Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 14
A “Crash” Course in American Racial Ethics: Paul Haggis Didactic Film in a Humanities Context
2008
Dergi:  
Journal of American Studies of Turkey
Yazar:  
Özet:

Crash is a film for anyone who has ever introduced a thought or statement with the phrase, “I’m not a racist, but . . .” The “but” is usually followed by the thinker or speaker’s latest observations of other people behaving badly in some thoroughly stereotypical way. This film, using intertwining narratives, follows for thirtysix hours, much of it in flashback, a pair of thirty-something L.A. detectives a black man and Latina woman and a pair of thirty-something married couples: one the yuppie District Attorney of L.A. and his bitchy wife both white and the other a buppie T.V. director and his bitchy wife both light-skinned black . We also follow a pair of young black carjackers one an Angry Young Black Man, the other more easy-going ; a Hispanic locksmith and his five-year old daughter; plus an Iranian man, his wife and their grown daughter. Peripheral characters—whites, blacks, Asians and Asian Americans— abound, and there are suffering older people, too: the white father of the racist white policeman and the black mother of the black detective. The elderly father has painful prostate problems while the elderly mother is a heroin addict who cannot locate her younger ne’er-do-well son. The rainbow cast interacts with one another as their individual plotlines intersect—sometimes violently.

Anahtar Kelimeler:

0
2008
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler








Journal of American Studies of Turkey

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 431
Atıf : 42
Journal of American Studies of Turkey