Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 ASOS INDEKS
 Görüntüleme 7
Book Review: The Marriage Portrait by Maggie O’Farrell
2024
Dergi:  
Overtones Ege Journal of English Studies
Yazar:  
Özet:

Maggie O’Farrell’s 2022 novel The Marriage Portrait offers readers an alternative perspective on Renaissance Italy, drawing inspiration from art history with a focus on Lucrezia di Cosimo de’ Medici, who became known as the Duchess of Ferrara through her marriage to Alfonso II d’Este, Duke of Ferrara in 1560. A brief historical context of Lucrezia and Alfonso’s matrimony and her mysterious death is introduced in the “Historical Note” at the beginning of the book. It is followed by two literary epigraphs; one from Robert Browning’s poem “My Last Duchess” and the second from Giovanni Boccaccio’s The Decameron. Whilst the short extract from Decameron addresses to the women’s life in the Florence court in general, Browning’s “My Last Duchess” deserves particular attention since as O’Farrell remarks in the “Author’s Note”, “Alfonso II d’Este, Duke of Ferrara, is widely considered to have been the inspiration for Robert Browning’s poem ‘My Last Duchess’; Lucrezia di Cosimo de Medici d’Este, Duchess of Ferrara, is the inspiration for this novel.”(The Marriage Portrait, 433). Unlike Robert Browning, who objectifies Lucrezia’s portrayed figure through the eyes of Alfonso d’Este; O’Farrell’s narrative portrays Lucrezia as an active and vibrant character, liberating her from the confines of the painting, taking opposition to the classical approach of art history which typically reduces female figures to passive objects in the art works. As the story flows, it reveals the process of personal growth in the Renaissance context, which also turns into a battle for survival, which will be focused in this book review.

Anahtar Kelimeler:

0
2024
Yazar:  
Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






2009


1980


Overtones Ege Journal of English Studies

Dergi Türü :   Uluslararası

Overtones Ege Journal of English Studies