Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 ASOS INDEKS
  Atıf Sayısı 15
 Görüntüleme 12
 İndirme 2
Determination of university students' most preferred mobile application for gamification
2017
Dergi:  
World Journal on Educational Technology: Current Issues
Yazar:  
Özet:

In this digital age of technological advancement, mobile applications are fastly approaching acme of development. In order to increase the efficiency of the developed applications, mobile applications which are suitable for gamification have become a contemporary issue. In this study, the applications of Kahoot, ClassDojo, Classcraft and Socrative which are suitable for gamification were examined. The study was conducted with the students in the department of preschool education at Near East University. 130 students participated in this research. The data were collected with survey method and analyzed with the SPSS program. According to the results, it was revealed that Kahoot was the mostly preferred application by students who used applications designed or suitable for the gamification method and Android was the mostly preferred operating system in the mobile devices of the students. Future research should determine the achievements, motivations and opinions of the students related with the gamification method. Besides, it can be inferred that Kahoot would be the learning platform of the future and it should be integrated into classroom activities.  

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler












World Journal on Educational Technology: Current Issues

Dergi Türü :   Uluslararası

World Journal on Educational Technology: Current Issues