Bu araştırmada video oyunların eğitim araştırmalarındaki mevcut durumunun incelenmesi ve araştırma eğilimlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. 2007-2019 yılları arasında yayınlanan ve başlığında “video oyunları” anahtar sözcükleri olan, Web of Science veritabanında Social Sciences Citation Index (SSCI) indeksli 67 makalenin sistematik tarama yöntemiyle incelenmesiyle araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda, 2017 ve 2019 yıllarında yayın sayılarının en üst noktaya ulaştığı, en fazla Fen Bilimleri alanında video oyunlar araştırmalarının yapıldığı, en çok duyuşsal ve motivasyonel öğrenme çıktılarının elde edildiği ve oyunların en çok video oyun konsollarında oynandığı bulgusuna ulaşılmıştır. Kullanılan araştırma yöntemine ilişkin bulgular incelendiğinde, en çok nicel yöntemin tercih edildiği, veri toplama aracı olarak en çok testlerin kullanıldığı, örneklem grubu olarak ilköğretim öğrencilerinin seçildiği bulgusuna ulaşılmıştır. Kuramsal yaklaşımlara ilişkin ise oyun tabanlı öğrenme yaklaşımının en fazla tercih edilen öğrenme yaklaşımı olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, araştırma bulgularına dayalı olarak bazı önerilerde bulunulmuştur.
This study aims to study the current state of video games in educational research and determine research trends. The study was conducted by the study of 67 articles with the Social Sciences Citation Index (SSCI) index on the Web of Science, which were published between 2007 and 2019, with the title of "video games" key words, using a systematic scan method. The study found that in 2017 and 2019, the number of broadcasts reached the highest point, the most researched video games in the field of science, the most sensational and motivational learning outcomes were obtained, and the most games were played on video games consoles. When the findings concerning the research method used were studied, it was found that the most quantitative method was preferred, the most tested as a data collection tool, the primary school students were selected as a sample group. In terms of theoretical approaches, the game-based learning approach is determined as the most preferred learning approach. In addition, some recommendations were made based on research findings.
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|