Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 ASOS INDEKS
 Görüntüleme 3
Black Queer Experience and Regeneration in The Watermelon Woman and Brother to Brother
2019
Dergi:  
sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi
Yazar:  
Özet:

Since the early 1990s, a strong preoccupation with history has been one of the defining features of queer cinema. Many filmmakers, including Derek Jarman and Tom Kalin, have revisited and rewritten official histories, and many others incessantly continue to do so with the aim of constructing a new future via the powerful medium of cinema. Against obliteration by two oppressive historicisms at once, i.e., white and straight, black queer filmmakers Marlon Riggs and Isaac Julien have embraced the same method in postmodern terms in Tongues Untied (1989) and Looking for Langston (1989) in the earlier phase of the so-called Queer New Wave. Following in their footsteps, Cheryl Dunye and Rodney Evans have carried the tradition to a new level with The Watermelon Woman (1996) and Brother to Brother (2004) in such a way that is still unconventional in form, yet more radical in content. In the following textual analyses, it is argued that both filmmakers not only manipulate history but also posit filmmaking as a means of hope and regeneration for black lesbians and gays of the United States, deploying blackness and queerness provocatively to problematize sanctioned identities of race, gender, and sexuality.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler
2014










sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi

Dergi Türü :   Uluslararası

sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi