Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 ASOS INDEKS
 Görüntüleme 7
COLOUR CULTURE AND IDENTITY: INFLUENCE OF COLOURS ON KERALA MURAL ART
2015
Dergi:  
International E-Journal of Advances in Social Sciences
Yazar:  
Özet:

The word ‘mural’ is derived from the Latin word ‘murus’, meaning ‘wall’. Murals refer to paintings embellished on visual components like the wall, ceiling, or other huge lasting surfaces. The murals of Kerala unfathomably stand out for their prominence in beauty, clarity and symmetry with unmatchable linear accuracy. The tradition of mural painting in Kerala is unique in the world, and it is extremely rich with symbolism. Made only with natural mineral pigments, the colours represent the qualities of the three gunas- sattva, rajas and tamas. Sattva is purity, which is usually represented by the colour green; the figures painted with green are those for whom knowledge is the chief characteristic. Those in whom rajas, the spur to activity, is predominant, are painted in golden yellow. Tamas, inertia, the least pure is, curiously, represented by white. The traditional colours used in this art are red ochre, yellow, green, blue, white and black. Sometimes blue is also used. This traditional style mural art form uses natural pigments and vegetable colours. The subjects for the painting, derived from various Vedic texts, are not a fanciful representation but drawn from the description in the invocatory verses or dhyana slokas. Flora and fauna and other aspects of nature are pictured as backdrops, in highly stylized manners. Keywords: Mural, Painting, Natural, Style, Vegetable colour, Vedic Texts

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler












International E-Journal of Advances in Social Sciences

Dergi Türü :   Uluslararası

International E-Journal of Advances in Social Sciences