20. yüzyıl her alanda değişimin ve başkaldırının arttığı bir dönemde ivme kazanan sanat, hızlı yaşanan değişimler karşısında bir bocalamaya girmiş ancak Cezanneyle bir çıkış yolu bulmuştu. Sanatta öncü rolü üstlenen Cezanne, bir köprü rolü üstlenmiş bir geçiş dönemini, sancısız atlatmıştı. Bunu da geleneksel biçimlerden yavaş yavaş kopararak modern anlayışlara ulaşarak yapmıştı. Cezanneyi, Kübizmin baş mimarı olarak görmek mümkündür. Cezanne natüralist gelenekten yavaş yavaş koparak soyut anlayışlara geçiş yapmıştır. Bu yüzden modern sanatın öncüsü olmuş, formlarında bir devrimi gerçekleştirmiştir. Sanatın hafızasında derin izler bırakan Cezanne çalışmalarını oluştururken Batı sanatı referanslarının dışında kendine özgü bir kimlik oluşturmayı başarmıştı. Sanata önemli bir ruh kazandıran Cezanne, sanatı sorgulamış kendi iç görünüşüyle önemli çıkışlar yapmayı başarmıştır. Bununla birlikte beğeni pratiklerini tamamen değiştirmiş yeni bir biçimsel ve zihinsel anlayışlara kapı açmıştı. Sanatta yeni bir paradigmaya imza atan Cezanne’nin, nesnel gerçekliğe olan şüphesi onun yeni bir sanat yaratıcılığında farklı anlayışlara yönelmesine yol açmıştır. Cezanne’nin çalışmaları geometrik biçimlere yönelmiş, nesneleri geometrik bir form olarak ifade etmeye çalışmıştır. Görüngülerin tamamen geometrik formlarla oluştuğu düşüncesi, Kübizmin temel felsefesinin ortaya çıkmasını sağlamıştır. Bu yüzden Kübizm ve modern sanatı, Cezanne’ye bir gönül borcu olduğunu söylemek mümkündür.
20. yüzyıl her alanda değişimin ve başkaldırının arttığı bir dönemde ivme kazanan sanat, hızlı yaşanan değişimler karşısında bir bocalamaya girmiş ancak Cezanneyle bir çıkış yolu bulmuştu. Sanatta öncü rolü üstlenen Cezanne, bir köprü rolü üstlenmiş bir geçiş dönemini, sancısız atlatmıştı. Bunu da geleneksel biçimlerden yavaş yavaş kopararak modern anlayışlara ulaşarak yapmıştı. Cezanneyi, Kübizmin baş mimarı olarak görmek mümkündür. Cezanne natüralist gelenekten yavaş yavaş koparak soyut anlayışlara geçiş yapmıştır. Bu yüzden modern sanatın öncüsü olmuş, formlarında bir devrimi gerçekleştirmiştir. Sanatın hafızasında derin izler bırakan Cezanne çalışmalarını oluştururken Batı sanatı referanslarının dışında kendine özgü bir kimlik oluşturmayı başarmıştı. Sanata önemli bir ruh kazandıran Cezanne, sanatı sorgulamış kendi iç görünüşüyle önemli çıkışlar yapmayı başarmıştır. Bununla birlikte beğeni pratiklerini tamamen değiştirmiş yeni bir biçimsel ve zihinsel anlayışlara kapı açmıştı. Sanatta yeni bir paradigmaya imza atan Cezanne’nin, nesnel gerçekliğe olan şüphesi onun yeni bir sanat yaratıcılığında farklı anlayışlara yönelmesine yol açmıştır. Cezanne’nin çalışmaları geometrik biçimlere yönelmiş, nesneleri geometrik bir form olarak ifade etmeye çalışmıştır. Görüngülerin tamamen geometrik formlarla oluştuğu düşüncesi, Kübizmin temel felsefesinin ortaya çıkmasını sağlamıştır. Bu yüzden Kübizm ve modern sanatı, Cezanne’ye bir gönül borcu olduğunu söylemek mümkündür.
In the 20th century, in a period in which change and rebellion increased, the art, which gained impulses, entered a crossing in the face of rapid changes, but found a way out with Cezanne. Cezanne, who took the lead role in art, passed a transition period, taking the role of a bridge, without punishment. This was also done by slowly dissolving from traditional forms and reaching modern concepts. It is possible to see the punishment as the main architect of the Cybizme. Cezanne gradually broke from the naturalist tradition to abstract concepts. That is why he became the pioneer of modern art and made a revolution in its forms. While creating the works of Cezanne, which left profound traces in the memory of the art, it managed to create a unique identity outside of the Western art references. Cezanne, who gave art an important spirit, has managed to make important outcomes with her interior appearance, questioning the art. However, he had opened the door to a new formal and mental understanding, which completely changed his practise. Cezanne’s doubts about the objective reality, which has signed a new paradigm in art, have led to a different understanding in her new art creativity. Cezanne’s work focused on geometric forms, trying to express objects as a geometric form. The idea that the mirrors are formed entirely in geometric forms has led to the emergence of the fundamental philosophy of Kübism. So it is possible to say that Kubism and modern art are a heart debt to Cezanne.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|