Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 ASOS INDEKS
 Görüntüleme 15
 İndirme 1
How do digital games utilization levels predict a teacher’s digital material development self-efficacy?
2021
Dergi:  
World Journal on Educational Technology: Current Issues
Yazar:  
Özet:

This study is a correlation research that aims to reveal whether digital material game usage sub-dimensions, gender, school level, in-service training for education in the digital environment, digital game playing status, devices and remote education variables, are significant predictors of digital material development self-efficacy level sub-dimensions. The study group consisted of 330 teachers. The study group consists of voluntary teachers from all education levels who provide remote education during the pandemic in Malatya city in the 2020–2021 academic year. This study found that there is a negative relationship between teachers’ seniority and Web 2.0 development self-efficacy; a positive significant relationship between attitudes to use digital games in the class and Web 2.0 development skills; higher design self-efficacy perception in teachers with in-service training compared to those who did not have in-service training; higher design self-efficacy for teachers with high attitude towards using digital games in class; and negative attitudes towards digital games increased as the negative perspective towards digital material development self-efficacy increased. Experimental and qualitative studies regarding digital game-based digital teaching material efficiency can be recommended. Keywords: Digital games, digital material, material development, COVID-19 pandemic, self-efficacy.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler


World Journal on Educational Technology: Current Issues

Dergi Türü :   Uluslararası

World Journal on Educational Technology: Current Issues