Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 28
 İndirme 2
YABANCILAŞMA VE MÜLKİYET DİLEMMASINDA BİREY: KİRACI (1987) FİLMİ ÖRNEĞİ
2021
Dergi:  
SOCIAL SCIENCES STUDIES JOURNAL (SSSJournal)
Yazar:  
Özet:

Yabancılaşma ve mülkiyet kavramları 1980 sonrası Türk sinemasında farklı filmlerde ele alınmıştır. Bu filmlerden birisi de yönetmenliğini Orhan Aksoy’un yaptığı “Kiracı” filmidir. Kiracı filmi, dönemin problemlerini, sosyoekonomik durumunu ve özellikle de yabancılaşma ile mülkiyet ikiliğini bir arada işlemesiyle öne çıkmaktadır. Filmin mülkiyet ve yabancılaşma eksenindeki güçlü kurgusu, mülkiyetin emeği nasıl dönüştürdüğünü ve yabancılaşma sürecinin nasıl ortaya çıktığını göstermesi bakımından önemlidir. Bu çalışmanın amacı da mülkiyet ve yabancılaşma kavramları merkezinde Kiracı filminin analizini yaparak, filmin ana karakteri olan memur Kerim’in mülkiyet ilişkileri bağlamında yaşadığı yabancılaşma sürecini Karl Marx’ın teorileri merkezinde değerlendirmektir.

Anahtar Kelimeler:

A Person in Foreign Affairs and Property: KIRACI (1987)
2021
Yazar:  
Özet:

The concepts of foreignization and property have been discussed in different films in the Turkish cinema since 1980. One of these films is the film "The Rider" directed by Orhan Aksoy. The rental film highlights the problems of the period, the socio-economic situation and, in particular, the processing of foreignization and property duality together. The film's strong fiction in the property and foreignization axis is important in terms of how property transforms labor and how the foreignization process emerges. The aim of this study is also to analyze the Leader film in the center of property and foreignization concepts, and to evaluate the foreignization process in which officer Kerim, the main character of the film, lived in the context of property relations, in the center of Karl Marx's theories.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler








SOCIAL SCIENCES STUDIES JOURNAL (SSSJournal)

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 3.460
Atıf : 2.700
2023 Impact/Etki : 0.028
SOCIAL SCIENCES STUDIES JOURNAL (SSSJournal)