Yeniden doğuş, çağlar boyu insanlığın zihnini meşgul etmiş ve ölümün amansızlığına karşı yegâne teselli olarak görülen evrensel bir olgudur. Her evrensel olgu gibi, yeniden doğuş da arketipsel olma özelliği taşır, yani kolektif bilinçdışına aittir. Bundan dolayı da sanat eserlerinde, özellikle romanlarda çeşitli biçimleriyle tezahür etmesi söz konusudur. En bilindik biçimi reenkarnasyon olan yeniden doğuş arketipi, çoğu zaman Carl Gustav Jung’un erkek psikesindeki tamamlayıcı dişil unsur olarak tanımladığı anima arketipiyle iç içe geçmiş bir halde bulunur. Bu çalışmanın amacı, Hüseyin Nihal Atsız’ın Ruh Adam adlı eserinde, engin bir mitolojik bilgi birikimi eşliğinde oldukça çarpıcı ve özgün bir şekilde işlenmiş bu arketiplerin tezahür biçimlerini ve etkileşim sonuçlarını çözümlemektir.
The rebirth is a universal phenomenon that has occupied the minds of mankind throughout the ages and is seen as the only consolation against the immortality of death. Like every universal phenomenon, rebirth also has the characteristic of being archetypical, that is, it belongs to the collective out-consciousness. Therefore, it is also the subject of manifestation in the works of art, especially in the novels in various forms. The most known form of reincarnation is the re-born archetype that is often found in an animation archetype that Carl Gustav Jung defines as a complementary female element in the male psychic. The purpose of this study is to analyze the manifestation forms and interaction results of these archetipes, which have been treated in a very impressive and original way, accompanied by a narrow mythological knowledge in the work of Hussein Nihal Atsız, the Spirit Man.
Field : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Journal Type : Uluslararası
Relevant Articles | Author | # |
---|
Article | Author | # |
---|