Bacon’ın sanatı, iğrenç, korkunç, haykıran, kudurmuş sefil insanlık durumunun özeti gibidir. Onun insana bakışı, hayata karşı kayıtsızlığı yaşamla ölüm arasına sıkışmış çaresiz bir bireyin, özelde ise kendi istismarlarının, tercihlerinin veya yaşanmışlıklarının üstü örtük yansımalarıdır. Sadece kendi yaşamının özeti olarak ele alınsa bile sanatının ana malzemesi insandır. Bazen bir portre bazen yatakta uzanmış bir figür, bazen yarı insan yarı hayvan olarak algılana bilecek türden insanımsı, kargasından sıyrılmış kan revan içinde et yığınları varlıklar. Çocukluğunda ve gençliğinde yaşamış travmaların sonucu, yaşamının önemli bir döneminde saklamak zorunda kaldığı cinsel kimliği nedeniyle toplumsal linçe maruz kalmış, dışlanmış bir bireyin ruh halini yansıtan, kendi kimliğini kabul ettirmeye çalışan bir insanın yaşadığı nörotik dışavurumu gibidir. Sanatla yaşamın örtüşmesi ya da sanatçının yaşamının sanata nasıl yansıdığının bir özeti niteliği taşıyan bu araştırmada Bacon’un resimleri üzerinden sanatçının kimliği ve eserlerindeki gerçekliği üzerine bir incelemedir. Bacon’un resimlerindeki figürlerin imgesel olarak bize iletileri bakımından onun sanatını anlamak ve yorumlamak, yirminci yüzyıl yeni figürasyon resim sanatını anlamak açısından katkı sağlaması hedeflenmiştir.
Bacon's art is like the summary of the disgusting, terrible, screaming, mad miserable human condition. His view of humanity and his indifference to life are implicit reflections of a helpless individual stuck between life and death, and in particular, his own abuses, choices or experiences. Even if it is considered only as a summary of his own life, the main material of his art is human. Sometimes, they are a portrait, sometimes they are a figure lying on a bed, sometimes they are humanoid beings that can be perceived as half-human and half-animal, or just piles of flesh covered in blood, stripped of their crow. They all reflect the mental state of an ostracized individual who was subjected to social lynching due to the sexual identity he had to hide during a significant period of his life, as a result of the traumas he experienced in his childhood and youth, and is like the neurotic expression experienced by a person trying to have his own identity accepted by the community he is a part of. This research, which is a summary of the overlap between art and life or how the artist's life is reflected in art, is an examination of the identity of the artist and the reality in his works through Bacon's paintings. It is aimed to understand and interpret Bacon's art in terms of the imaginary messages of the figures in his paintings and to contribute to understanding the new art of figuration painting of the twentieth century.
Alan : Filoloji; Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|