Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 9
Çocuklarda Venöz Kan Alma İşlemi Sırasında Kullanılan İki Farklı Sanal Gerçeklik Videosunun Ağrı, Korku ve Anksiyete Üzerine Etkisi: Randomize Kontrollü Çalışma
2023
Dergi:  
Pediatric Practice and Research
Yazar:  
Özet:

Amaç: Bu araştımanın amacı iki farklı sanal gerçeklik (VR) videosunun çocuklarda venöz kan alma işlemi sırasında oluşan ağrı, korku, anksiyete düzeyine olan etkisini değerlendirmektir. Gereç ve Yöntem: Bu randomize kontrollü deneysel araştırma bir eğitim ve araştırma hastanesinin çocuk kan alma birimine başvuru yapan 7-12 yaş arasındaki 153 çocuk ve ebeveynleri ile yürütüldü. Araştırma verileri Wong Baker Yüzler Ağrı Ölçeği (WBFPS), Çocuk Korku Ölçeği (ÇKÖ) ve Çocuk Anksiyete Skalası-Durumluluk Ölçeği (ÇAS-D), Tanıtıcı Bilgi Formu ile toplandı. Bulgular: Araştırmada venöz kan örneği alma işlemi sırasında çocukların WBFPS puan ortalaması VR-Su kayağı grubunda 1.29±1.11, VR-Doğada Yürüyüş 1.28±1.16, kontrol grubunda 4.34±1.41 idi. (p<0.001). İşlem sırasında çocukların ÇKÖ puan ortalaması VR-Su kayağı grubunda 0.58±0.77, VR-Doğada yürüyüş 0.53±0.78, kontrol grubunda 3.17±0.92 idi (p<0.001). İşlem sırasında çocukların ÇAS-D puan ortalaması VR-Su kayağı grubunda 0.82±1.01, VR-Doğada yürüyüş 6.57±2.08, kontrol grubunda 0.79±1.26 idi (p<0.001). VR-Su kayağı ve VR-Doğada yürüyüş grubundaki çocukların WBFPS, ÇKÖ, ÇAS-D puan ortalamaları benzerdi (p>0.05). Sonuç: Çocuklarda sanal gerçeklik gözlüğü ile izletilen iki farklı videonun, venöz kan alma işlemi sırasında çocukların yaşadığı ağrı, anksiyete ve korku düzeyini azaltmada, standard bakıma göre daha etkili olduğu belirlendi. İki farklı sanal gerçeklik grubunda ise ağrı, anksiyete, korku düzeylerinde anlamlı bir fark olmadığı belirlendi. Bu doğrultuda, 7-12 yaş çocuklarda kan alma işlemi sırasında ağrı, anksiyete ve korkuyu azaltmak amacıyla sanal gerçeklik gözlüğünün kullanılması önerilmektedir.

Anahtar Kelimeler:

The Effect Of Two Different Virtual Reality Videos On Pain, Fear, and Anxiety During A Venous Blood Draw In Children: A Randomized Controlled Study
2023
Yazar:  
Özet:

Aims: This study evaluated the effects of two different virtual reality (VR) methods on pain, fear, and anxiety during a venous blood draw in children. Methods: This randomised controlled experimental study was conducted with 153 children aged 7-12 years and their parents who applied to the pediatric blood collection unit of a training and research hospital. Research data were collected with the Wong-Baker Faces Pain Scale (WBFPS); Children’s Anxiety Meter-State (CAM-S) scale; Children’s Fear Scale (CFS) and Information Form. The two VR methods used were VR-Water Skiing and VR-Walking in Nature. Results: The children’s mean WBFPS score during the venous blood draw was 1.29±1.11 with the VR-Water Skiing; 1.28±1.16 with the VR-Walking in Nature; and 4.34±1.41 (p<0.001) in the control group. The children’s mean CAS-D score during the procedure was 0.82±1.01 with the VR-Water Skiing; 0.79±1.26 with the VR-Walking in Nature; and 6.57±2.08 (p<0.001) in the control group. The children’s mean CFS score during the procedure was 0.58±0.77 with the VR-Water Skiing, 0.53±0.78 with the VR-Walking in Nature; and 3.17±0.92(p<0.001) in the control group. The children’s WBFPS, CFS, and CAM-S mean scores in the VR-Walking in Nature and VR-Water Skiing groups were similar (p>0.05). Conclusions: Two different VR videos were more effective than standard care in reducing pain, fear, and anxiety during a venous blood draw. There was no significant difference in pain, anxiety and fear levels in the two different VR groups. Therefore, the use of VR goggles is recommended to reduce pain, anxiety, and fear during blood collection in children aged 7-12 years old.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






Pediatric Practice and Research

Alan :   Sağlık Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 295
Atıf : 95
Pediatric Practice and Research