Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 14
 İndirme 4
Rüzgarda Salınan Nilüfer Filmini Bourdıeu’nün Alan ve Sermaye Kavramları Çerçevesinde Yeniden Okumak
2022
Dergi:  
Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi
Yazar:  
Özet:

Bu çalışmada Rüzgarda Salınan Nilüfer filmi, orta sınıfı temsil eden iki aile özelinde Bourdieucü bir yaklaşımla; alan, sermaye ve habitus kavramları doğrultusunda sosyolojik olarak analiz edilmeye çalışılmıştır. Film, yeni orta sınıfları temsil eden iki aile üzerinden bir anlatıya sahiptir. Bir yandan kültürel sermaye yoğunluğu daha düşük ancak ekonomik sermaye yoğunluğu daha yüksek olan bir aile yer alırken; diğer yandan kültürel sermaye yoğunluğu daha yüksek ancak ekonomik sermaye yoğunluğu daha düşük olan ikinci bir aile bulunmaktadır. Niteliksel yöntemle kurgulanan bu çalışma; kültürel alanda üstünlük kurma girişimleri, ekonomik alandaki farklılıklar, kültürel sermaye birikimi, yeme-içme pratikleri olarak dört kısma ayrılarak Bourdieucü bir perspektifle yorumlanmaya çalışılmıştır. Sahip oldukları kültürel sermayeye göre kültürel alanda statü elde etme mücadelesi veren ailelerin geliştirmiş olduğu stratejiler, taktikler film boyunca izleyiciye aktarılmaktadır. Orta sınıfların sahip olduğu pozisyon gereği ekonomik ve kültürel sermayeleri bağlamında şekillenen yaşam tarzları ve habituslarıyla kendilerini diğerlerinden ayrıştırmaları ve bu ayrıştırma noktasında çeşitli alanlarda diğer eyleyicilerle vermiş oldukları mücadelelerle kendilerini yeniden inşa etme girişimlerine odaklanılmıştır.

Anahtar Kelimeler:

null
2022
Yazar:  
Re-reading Ruzgarda Salinan Nilufer Movie In The Framework Of Bourdieu’s Concepts Of Field and Capital
2022
Yazar:  
Özet:

In the study, the movie of Rüzgarda Salınan Nilüfer is tried to be analyzed sociologically based on a Bourdieuan approach, specific to two families representing the middle class, and in line with the concepts of space, capital and habitus. The movie has a narrative through two families representing the new middle classes. On the one part, there is a family with a lower cultural capital density but a higher economic capital density; on the other hand, there is a second family with a higher cultural capital intensity but a lower economic capital intensity. Attempts to establish supremacy in the cultural field, the differences in the economic field, the cultural capital accumulation, eating and drinking practices in the context of the movie, divided into four sections of Bourdieuan tried to be considered from one point of view. Strategies and tactics developed by families struggling to gain status in the cultural field according to their cultural capital are conveyed to the audience throughout the movie. The focus is on the middle classes separating themselves from others with their lifestyles and habitus shaped in the context of their economic and cultural capital.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi

Alan :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 707
Atıf : 3.890
2023 Impact/Etki : 0.389
Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi