Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 4
Investigation of Digital Game Playing Time and Motivation of Sport Sciences Students
2024
Dergi:  
International Journal of Sport Culture and Science
Yazar:  
Özet:

The aim of this study was to investigate the time spent playing digital games and the motivation of Sports Sciences students. A total of 192 students (122 males, 70 females) who are studying at the Faculty of Physical Education of Ondokuz Mayıs University Yaşar Doğu took part in the study. The data collection instruments used in this study were the digital game playing motivation scale and the digital game playing attitude scale. For data analysis, SPSS 21 package was used. Independent samples t-test and ANOVA tests were used for data evaluation. Significance was set at 0.05 to compare all variables. There was no significant difference in attitude and motivation to play digital games according to gender, class, height, age and father's educational level among the students of Sports Sciences (p > 0.05). A significant difference was found between the behavioural sub-dimensions of attitude towards digital games and the curiosity and social acceptance sub-dimensions of motivation towards digital games according to the level of education of the mothers (p<0.05). As a result, the curiosity-social acceptance sub-dimensions of the digital game playing motivation scale increase as the level of parental education increases, according to the data obtained from the parental education variable. It can be said that students are influenced by extrinsic sources of motivation in line with their desires and needs in the direction of the target behaviour, as the level of curiosity-social acceptance increases.

Anahtar Kelimeler:

0
2024
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler












International Journal of Sport Culture and Science

Alan :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 697
Atıf : 2.315
2023 Impact/Etki : 0.021
International Journal of Sport Culture and Science