Yapılandırmacı öğrenme kuramı kendinden önceki davranışcı ve bilişselci kuramların aksine öznel bilgiye önem verir. Vygotsky’e göre, bireyin öğrenme faaliyeti çevresiyle olan iletişiminden etkilenir. Çünkü birey, dünyayı sosyal çevresinden edinmiş olduğu araçlar(dil, semboller, işaretler, aletler) vasıtasıyla öğrenir. Dolayısıyla Vygotsky’e göre bilişin araçları bireyin içinde yaşamış olduğu kültüre ait bu araçlardır. İbnü’l-Arabî’nin son dönem şarihlerinlerinde Ahmed Avni Konuk’a göre ise, insan varlığı kendisinde tezahür eden isimler aracılığıyla kavrar. Yani insana verilmiş “istidat” –ki kendisinde tezahür eden isimlerdir.- onun dünyayı bilişini etkiler. İşte bu çalışmada Vygotskyci biliş araçlarıyla, Ahmed Avni Konuk’un biliş aracı –“istidat”(esma)- karşılaştırılmaktadır. Bu karşılaştırmanın ardından din eğitimi programları ile ilgili bir takım öneriler verilmektedir.
the configurant learning wolf self-esteems self-aligning knowledge, unlike previous behavioral and cognitive crests, is affected by the communication of the individual’s learning activity in the environment, because the individual learns the world through tools that are acquired from the social surroundings, therefore, according to vygotsky, these tools belong to the culture that the ibnularabî had experienced in the last period of quests, according to the guest, the people’s presence is given by the names of the self-expecting team, which compares the people’s education in this way to the “applications” in this way,” that is given by means,” in this way to the people who have been given to the people who have been given to the people’s,” in their own words,” and those who have been given the people who have been given to the people who have been given to the people who are aware of their own words,” in their self-learning practices,” in this way to the people who have been given to the people
Alan : İlahiyat
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|