Son yıllarda internetin ve teknolojinin hızla gelişmesi ile birlikte ortaya çıkan sanal ve artırılmış gerçeklik kavramları, birçok alanda olduğu gibi turizm ve rekreasyon sektöründe de kullanılmaya başlayarak dönüşüme yol açmıştır. Bu bağlamda çalışmanın amacı, sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik alt yapısı sayesinde ortaya çıkan dijital rekreasyon kavramının kapsamını belirlemek ve dijital rekreasyon faaliyetlerini sınıflandırmaktır. Bu amaç doğrultusunda çalışmada, dijital rekreasyon kavramı, dijital rekreatif faaliyetlerinin uygulama örnekleri araştırılmış olup, elde edilen veriler neticesinde dijital rekreasyon faaliyetleri sınıflandırılmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemiyle desenlenmiş olup, ikincil verilerden yararlanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, dijital rekreasyon kavramı; sanal gerçeklik tabanlı dijital rekreasyon ve artırılmış gerçeklik tabanlı dijital rekreasyon olmak üzere iki temaya ve alt kategorilere ayrılmıştır. Çalışmada, sanal gerçeklik tabanlı dijital rekreasyon faaliyetlerinin sırasıyla en fazla sportif, kültürel ve doğaya yönelik alanlarda, artırılmış gerçeklik tabanlı dijital rekreasyon faaliyetlerinin ise, sportif, kültürel ve sanatsal alanlarda ortaya çıktığı tespit edilmiştir.
The concepts of virtual and augmented reality that emerged with the rapid development of the internet and technology in recent years have led to transformation, beginning to be used in the tourism and recreation sector as well as in many areas. The aim of the study in this context is to determine the scope of the concept of digital recreation that arises thanks to the virtual reality and the substructure of augmented reality and to classify digital recreation activities. According to this study, the concept of digital recreation, examples of the application of digital recreational activities, and the data obtained, the digital recreational activities were classified. The research is designed by the method of research and is used by secondary data. According to the research findings, the concept of digital recreation is divided into two subcategories: virtual reality-based digital recreation and augmented reality-based digital recreation. The study found that virtual reality-based digital recreation activities occur in the most sports, cultural and nature-oriented areas respectively, while augmented reality-based digital recreation activities occur in the sports, cultural and artistic areas.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|