Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 8
 İndirme 7
Şah Veliyyullah Dihlevi'nin Tasavvuf Anlayışında Mürşid Olmanın Kriterleri
2023
Dergi:  
İlahiyat Araştırmaları Dergisi
Yazar:  
Özet:

Birçok inanca ev sahipliği yapmış Hint alt kıtasında 12. yüzyılın başlarında Müslümanlar tarafından yapılan fetihler sonucu İslam dini yayılmaya başlamıştır. Hint diyarı 19. yüzyılda İngilizler tarafından ele geçirilinceye kadar Gaznelileri, Delhi Sultanlığı ve Babürlüler tarafından İslam şeriatı ile yönetilmiştir. Bölgede Hinduların Müslüman olmasında gerçekleşen fetihler kadar sûfîler de etkili olmuşlardır. Sûfîlerin faaliyetleri ile Hint diyarında Çiştiyye, Sühreverdiyye, Kâdiriyye ve Nakşibendiyye tarikatları yayılmıştır. Müslüman yöneticiler medresenin yanında dergâh ve zâviyeler de inşa etmişlerdir. Medreselerde şer‘î ilimlerin yanında felsefe, mantık ve geometri gibi ilimler de okutulmuştur. Zamanla nakli ilimlere değil aklı ilimlere önem artarken Sufiler arasında da Hindu düşüncelerinin etkileri görülmeye başlanmıştır. Neticede sünnî çizgiden ayrılmış karma tarikatlar zuhur etmiştir. Bazı alimler de alet ilimleri amaç haline getirerek Kur’an-ı Kerim ve sünnetten uzaklaşmışlardır. Elbette bütün bunlara bazı Müslüman yöneticilerin doğrudan etkisi varken daha çok Hindu kültürünün bölgedeki tesirinin neticesinde istikametten sapmaların meydana geldiği de inkâr edilemez bir gerçekliktir. Böyle bir devirde Şah Veliyyullah Dihlevî (ö. 1176/1762) hem yöneticileri hem alimleri özellikle de ehl-i tarikatı Kur’an-ı Kerim ve sünnete davet ederek toplumun ahlaki açıdan düzelmesi için çaba harcamıştır. Dihlevî medresede şer‘î ilimleri öğretmenin yanında müritlerinin maneviyatıyla da yakından ilgilenmiştir. Dihlevî eğitim faaliyetlerinin yanı sıra tefsir, hadis, kelam ve tasavvuf alanlarında birçok eser kaleme almıştır. Müslüman toplumunda ortaya çıkan bid‘at ve hurafelere karşı mücadele eden Dihlevî, tasavvuf alanında tecdid hareketini başlatmasıyla da bilinmektedir. Kur’an-ı Kerim ve sünneti merkeze alan Dihlevî, çevresindeki mürşidleri şeriata, ilim sahibi olmaya davet etmiştir. Şeriat kontrolündeki tasavvufu ortaya koymak için mürşid olmanın kriterlerini geliştirmiştir. Bu araştırmada Dihlevî’nin mürşid anlayışındaki kriterler tespit edilmiş olup onun hayatı ve tasavvuf anlayışına da yer verilmiştir. Mürşide getirdiği kriterler açısından şer‘î ilimlere vukufiyet, zikirdeki ölçü ve ilm-i letâif değerlendirilmiştir.

Anahtar Kelimeler:

The criteria of being Murshid in the understanding of Tasavvuf of Shah Veliyyullah Dihlevi
2023
Yazar:  
Özet:

Many beliefs hosted the subcontinent of India in the beginning of the 12th century, as a result of the conquests made by Muslims, the Islamic religion began to spread. The Indian territory was ruled by the Islamic Charter by the Gaznians, the Sultanate of Delhi and the Baburlians until it was captured by the British in the 19th century. In the region, the Muslims were equally influential as the Hindu victories. They are the people of the land, and they are the people of the land, and they are the people of the land, and they are the people of the land, and they are the people of the land, and they are the people of the land. The Muslim leaders have built a magazine alongside the Medresen and Zavias. In the Medreses, the sciences of the Sheriff, along with the sciences of philosophy, logic and geometry, were also studied. With the time, the importance of transitional sciences has increased, but the importance of intellectual sciences has also begun to see the influences of Hindu thoughts among the Sufis. And then the shadows of the shadows of the shadows of the shadows of the shadows of the shadows of the shadows. Some of the scientists have also made the tools of the knowledge a purpose, removing the Qur’an from the Qur’an and from the Sunnah. Of course, all of this has a direct influence by some Muslim rulers while more Hindu culture has occurred as a result of distortions from the state of the region. In such a way, the shadows are the shadows. 1176/1762) both the rulers and the scientists, especially the people, invited the Qur’an to the Kerim and to the Sunnah, and made an effort to improve the society from a moral point of view. He was also interested in the teaching of his disciples, and he was also interested in the teaching of his disciples. In addition to his educational activities, he has received many works in the fields of the interpretation, hadith, kelam and tasavvuf. It is also known that the fight against the bid'at and hurafeles that arise in the Muslim community, the Dihlevî, in the field of tasavvuf, began with the tecdid movement. The Qur’an and the Qur’an, and the Qur’an, and the Qur’an, and the Qur’an, and the Qur’an, and the Qur’an, and the Qur’an, and the Qur’an, and the Qur’an, and the Qur’an, and the Qur’an. She has developed the criteria of being martyr in order to reveal tasavvufu in the sharia control. In this study, the criteria in Dihlevî's murshid understanding were identified and included in his life and tasavvuf understanding. He is the one who gives the knowledge, the knowledge, the knowledge, the knowledge, the knowledge, the knowledge, the knowledge, the knowledge, and the knowledge.

Anahtar Kelimeler:

0
2023
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler










İlahiyat Araştırmaları Dergisi

Alan :   İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 202
Atıf : 401
2023 Impact/Etki : 0.083
İlahiyat Araştırmaları Dergisi