Kullanım Kılavuzu
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 2
 Görüntüleme 13
 İndirme 9
SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNDE OYUNLARIN KULLANIMINA İLİŞKİN ARAŞTIRMALARIN EĞİLİMLERİ: 1971 – 2021
2022
Dergi:  
Journal of History School
Yazar:  
Özet:

Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler eğitiminde oyunların kullanımına yönelik çalışmaları bibliyometrik analiz yöntemi ile incelemektir. Araştırmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır.  Bu çerçevede, Web of Science (WoS) veri tabanında “social studies” ve “game” anahtar kelimeleri kullanılarak sistematik bir literatür taraması (Systematic review) yapılmıştır. Veri toplama aşamasında Web of Science (WoS) indekslerinde yer alan akademik çalışmalara ulaşılmıştır. Arama kriteri olarak “doküman başlığı, özet, anahtar kelime” seçilmiştir. Araştırmaya 1971-2021 yılları arasındaki “Eğitim/Eğitim Araştırmaları” ve “Eğitim Bilim Disiplinleri” kategorilerinde yer alan 83 akademik çalışma dâhil edilmiştir. Verilerin analizinde bibliyometrik analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada sosyal bilgiler eğitiminde oyunların kullanımı ile ilgili olarak en fazla yayın yapılan yılların 2014, 2015 ve 2016 olduğu, yayın sıklığı en yüksek dillerin başında İngilizce, Türkçe ve İspanyolca’nın geldiği, yapılan çalışmaların büyük bir kısmını makalelerin oluşturduğu, yayın yapan yazarların çalıştığı ya da desteklendiği kurumların başında Nanyang Teknoloji Üniversitesi, Singapur Ulusal Eğitim Enstitüsü ve Gürcistan Üniversite Sistemi’nin, Türk üniversitelerinden ise Akdeniz Üniversitesi, Amasya Üniversitesi, Atatürk Üniversitesi ve Hacettepe Üniversitesi’nin geldiği, ilgili konuda en fazla yayının yapıldığı ülkelerin başında ABD ve Singapur’un olduğu, 2010 yılı sonrasında ise konuya ilişkin yayınlara yapılan atıf sayısının arttığı, oyun kullanımı ile ilgili yapılan bilimsel yayınlarda en çok sosyal bilgiler, oyun tabanlı öğrenme, oyunlar, ilköğretim ve vatandaşlık eğitimi anahtar kelimelerinin kullanıldığı bulgularına ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda sosyal bilgiler eğitiminde oyun kullanımı alanında birçok bileşene yönelik genel bir tablo ortaya koyulmuştur. Çalışmanın bulgularına dayalı olarak gelecekteki çalışmalara referans olabileceği düşünülmektedir.

Anahtar Kelimeler:

Social Information in Education: 1971 - 2021 Research skills in the use of games
2022
Yazar:  
Özet:

The purpose of this research is to study the studies on the use of games in social information education using the bibliometric analysis method. In the study, a visual scan method was used.  In this framework, Web of Science (WoS) systemic literature scan using the keywords "social studies" and "game" in the database (Systematic review) It was made. Academic studies in the Web of Science (WoS) index have been achieved at the data collection stage. As the search criterion, the "document title, summary, keyword" is selected. The study included 83 academic studies in the "Education/Education Studies" and "Education Sciences Disciplines" categories between 1971 and 2021. The method of bibliometric analysis is used in the analysis of data. The research was the most published in relation to the use of games in social information education in the years 2014, 2015 and 2016, the highest frequency of publication in the top of the languages came from English, Turkish and Spanish, the majority of the studies carried out in the top of the institutions in which the writers who publish work or support Nanyang Technology University, Singapore National Education Institute and the Georgian University System, the Turkish universities and the Mediterranean University, Amasya University, Atatürk University and Hacettepe University, the top of the countries in which the most publication was made in the top of the subject was from the United States and Singapore, and after the year 2010 the number of references to the publications related to the subject was increased, the use of the publications related to the game, the publications related to the publications related to the publications related to the publications related to the publications related to the publications related to the publications related to the publications related to the publications related to the publications related to the publications related to the publications.The research has shown a general table of many components in the field of game use in social information training.Based on the findings of the study, it is believed that reference to future studies may be.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar


Benzer Makaleler






Journal of History School

Alan :   Eğitim Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 1.883
Atıf : 3.417
2023 Impact/Etki : 0.134
Journal of History School