Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 23
 İndirme 3
The museology and the construction of its social dimension: perspectives and paths
2018
Dergi:  
Cadernos de Sociomuseologia
Yazar:  
Özet:

To regard museology, in a special way, the so-called social museology or sociomuseology, conversing with ideas and notions that might be considered obvious, but which, perhaps, if examined by another angle, have something new to offer, is part of this essay’s objectives. Besides, it is relevant to ask: to whom is the obvious, obvious? Frequently, that which seems obvious to certain groups of specialists may not be obvious to a great majority of people. It’s in this sense that, wandering through obviousness, we may affirm that Social Museology or Sociomuseology did not arise out of nowhere and neither is it the result of illuminated intellectuals who brought out of themselves, of their essences, the museal or museistic light that was to illuminate the world; on the contrary, it emerged from wide-ranging discussions and clashes, of built-up of tensions, criticism, confrontations, experiences, reflections and practices that impacted museology and museums which had advanced from the 19th century into the 20th without submitting their paradigms to a critical analysis.In other words: social museology, or sociomuseology, is not the result of a theoretical construction that wants, at any cost, from the top down, to frame museums and different forms of thinking and practicing museology to its technical, scientific, artistic and philosophical dictates; on the contrary, it is a construction resulting from a specific historical context, that doesn’t have, and doesn’t want to have, a normative character; that presents singular answers to also singular problems and that, above all, explicitly assumes political and poetical commitments.

Anahtar Kelimeler:

0
2018
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Cadernos de Sociomuseologia

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 597
Atıf : 37
Cadernos de Sociomuseologia