Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 1
 Görüntüleme 50
 İndirme 13
Ortaokul Öğrencilerinin Su Döngüsü ile İlgili Bilişsel Yapılarının Su Döngüsü Eğitsel Oyunu ile Geliştirilmesi
2021
Dergi:  
Kastamonu Education Journal
Yazar:  
Özet:

Bu çalışmanın amacı 5., 6. ve 7. sınıflarda okuyan ortaokul öğrencilerinin gerçekleştirilen su döngüsü eğitsel oyun etkinliği sonucunda bilişsel yapılarında meydana gelen değişimin belirlenmesidir. Çalışma basit deneysel (tek grup, ön-test, son-test) yönteme göre yürütülmüştür. Çalışma grubunu Doğu Karadeniz Bölgesi’ndeki bir ilin kırsal kesiminde yer alan ilçelerinden birindeki ortaokulda okuyan beşinci (N:18), altıncı (N:16) ve yedinci (N:17) sınıflarda öğrenim gören 51 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Kelime İlişkilendirme Testi (KİT) ve Su Döngüsü Çizim Testi kullanılmıştır. Eğitsel oyun olarak ProjectWET Derneğinden temin edilen “İnanılmaz Yolculuk” isimli etkinlik kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Kelime İlişkilendirme Testi (KİT) sonuçlarını değerlendirmek amacıyla “su döngüsü” anahtar kavramına verilen cevap kelimeler ayrıntılı bir şekilde incelenmiştir. Çizimlerin puanlandırılmasında araştırmacılar tarafından hazırlanan rubrik kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre beşinci sınıf öğrencilerinin KİT sonuçlarının diğer sınıf seviyelerine göre daha fazla değişim gösterdiği, çizim testinden elde edilen sonuçlara göre de tüm öğrencilerin yetersiz ve sınırlı anlamalarının sınırlı, yeterli ve mükemmel şeklinde değişim gösterdiği belirlenmiştir. Öğrencilerin su döngüsü ile ilgili bilişsel yapılarının geliştirilmesi alacakları eğitimle yakından ilgili olduğu için bu konuda özellikle öğretmenlere eğitsel oyunları kapsayan eğitimler verilebilir, öğretmenler ProjectWET-İnanılmaz Yolculuk etkinliğini derslerinde kullanabilirler.

Anahtar Kelimeler:

Enhancing Middle School Students’ Cognitive Structure Of Water Cycle Through The Use Of Water Cycle Educational Game
2021
Yazar:  
Özet:

Purpose: The aim of this study is to determine the changes in the cognitive structures of middle school students studying at 5th, 6th and 7th grades after the implementation of water cycle educational game activity. Design/Methodology/Approach: The study was conducted according to a pre-experimental (single group, pre-test, post-test) method. The study group consists of 51 students at fifth (N: 18), sixth (N: 16) and seventh (N: 17) grades in a middle school in one of the districts located in the rural part of a province in the Eastern Black Sea Region. Word Association Test (WAT) and Water Cycle Drawing Test were used as data collection tools. The activity named as "The Incredible Journey" provided by the ProjectWET Association was used as the educational game. Content analysis method was used in the analysis of the data. In order to evaluate the results of the Word Association Test (WAT), the answers given to the key concept of "water cycle" were examined in detail. The rubric prepared by the researchers was used for scoring the drawings. Findings: According to the data, it was determined that the fifth-grade students’ WAT results showed the most change compared to other grades. According to the results obtained from the drawing test, the insufficient and limited understandings of all students turned into limited, sufficient and excellent. Highlights: Since the development of students' cognitive structures is closely related to the education they will receive, trainings including educational games can be given especially to teachers. Teachers can use ProjectWET-The Incredible Journey in their lessons.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler






Kastamonu Education Journal

Alan :   Eğitim Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 1.866
Atıf : 20.169
2023 Impact/Etki : 0.067
Kastamonu Education Journal