Ticari sinema kahramanlara dayalı bir sinemadır. Kahramanlar olağanüstü özelliklere sahip olduklarından, her türlü zorluğun üstesinden gelip bozulan düzeni ve dengeyi eski haline döndürebilirler. Dünyayı her tür tehdit ve saldırıdan korumak ve kurtarmak da ticari sinemanın yarattığı kahramanların görevidir. Bu kahramanlar Hollywood tarafından yaratılmakta, majörlerin güçlü dağıtım ağları sayesinde bütün dünya izleyicisine ulaşmaktadır. Uzun yıllardır süren Hollywood egemenliği, izleyicinin algısına ve bilinçaltına, dünyayı kurtarmanın Amerikalılara has bir özellik olduğu fikrini yerleştirmektedir. Ancak zaman zaman diğer ülkelerin ulusal sinemalarında da dünyayı kurtaran kahramanlara rastlanmaktadır. Türk ticari sinemasında 1982 yapımı 'Dünyayı Kurtaran Adam' ile 2006 yapımı 'Dünyayı Kurtaran Adamın Oğlu' filmleri kendine has kahramanlarıyla dünyayı kurtarmaktadır. Bu çalışmada, bu iki film, dünyanın karşı karşıya olduğu tehdit, kahramanın yapılandırılması ve filmlerin çekildiği dönemde ülkenin içinde bulunduğu ekonomik-politik ve toplumsal durum açısından incelenmiştir. Filmlerle, çekildikleri dönemin ekonomik, politik ve toplumsal yapısı arasındaki bağlantıları ortaya koymak amacıyla, ideolojik çözümleme yöntemi kullanılmıştır.
Commercial cinema is a film based on heroes. Because the heroes have extraordinary qualities, they can overcome all kinds of difficulties and turn the distorted order and balance into the old. Protecting and saving the world from all kinds of threats and attacks is the task of the heroes created by the commercial cinema. These heroes are created by Hollywood, and thanks to the powerful distribution networks of the major, they reach the world’s viewers. The long-term Hollywood rule has placed in the viewers’ perception and subconsciousness the idea that saving the world is a peculiar feature for Americans. But sometimes in the national movies of other countries there are also heroes who save the world. In the Turkish commercial cinema, the 1982 film 'The Man Who Saved the World' and 2006 film 'The Son of the Man Who Saved the World' save the world with its own heroes. In this study, these two films are studied in terms of the threats the world faces, the structure of the hero and the economic-political and social situation in the country during the filming period. The method of ideological resolution was used in order to reveal the links between the economic, political and social structure of the filming period.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|