Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 ASOS INDEKS
 Görüntüleme 8
SERGEY RAHMANİNOV’UN OP.32 NO.13 RE BEMOL MAJÖR PRELÜDÜ ÜZERİNE BİR ANALİZ
2021
Dergi:  
Balkan Müzik ve Sanat Dergisi
Yazar:  
Özet:

Russian pianist and composer Sergey Rachmaninoff is among the many other composers who have created a series of works in the prelude form, which had undergone an evolutionary shift in the nineteenth century with Frederic Chopin. Being the last of the series, the prelude in D flat Major op.32 no.13 is known to be a challenging work fort he performer, with its intense piano writing and complex musical structure. The prelude also contains various excerpts from previous preludes in chronological order. Analysing even the slightest motifs is crucial to the performance of a musical work, since this would provide a means to comprehend the composition in its entirety and overcome its many challanges for the performer. In this study, the small motifs and excerpts contained in the work have been analysed and suggestions made as to the interpretation of these units. In this way, it is aimed to provide a better understanding in the prelude in both musical and technical terms, and also to emphasize his ingenuity in processing these themes and musical motifs. His thematic approach which in contrast to most of his peers, has retained elements of the nineteenth century tradition, has been analysed in the light of this last prelude.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






Balkan Müzik ve Sanat Dergisi

Dergi Türü :   Uluslararası

Balkan Müzik ve Sanat Dergisi