User Guide
Why can I only view 3 results?
You can also view all results when you are connected from the network of member institutions only. For non-member institutions, we are opening a 1-month free trial version if institution officials apply.
So many results that aren't mine?
References in many bibliographies are sometimes referred to as "Surname, I", so the citations of academics whose Surname and initials are the same may occasionally interfere. This problem is often the case with citation indexes all over the world.
How can I see only citations to my article?
After searching the name of your article, you can see the references to the article you selected as soon as you click on the details section.
  Citation Number 7
 Views 10
BİRİNCİ DÜNYA SAVAŞI’NDA PROPAGANDA AMAÇLI KULLANILAN POSTERLERİN KORKU ÇEKİCİLİĞİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ: BÜYÜK BRİTANYA ÖRNEĞİ
2018
Journal:  
Communicata
Author:  
Abstract:

İnsanların belli bir konu hakkında karar alma sürecini etkileyen korku temelli ikna yöntemi olan korku çekiciliği, propaganda disiplinin önemli bir unsurudur. Özellikle savaş dönemlerinde kitleleri kendi safına çekmek isteyen grupların propaganda posterlerinde,korku çekiciliğinin sıklıkla kullandığı gözlemlenmiştir. Propaganda posterlerinin ilk defa uluslararası düzeyde Birinci Dünya Savaşı'nda yoğun olarak kullanıldığı düşünüldüğünde, bu savaşta korku çekiciliğinin propaganda amaçlı nasıl ve ne yönde kullandığı önemli bir konu haline gelmiştir.                 Bu çalışmada Birinci Dünya Savaşı'nda kullanılan propaganda posterleri korku çekiciliği bağlamında incelenmeye çalışmıştır. Çalışma, Birinci Dünya Savaşı'nda ilk profesyonel propaganda ofisi olan Savaş Propaganda Bürosu'nun (diğer adıyla Wellington House) kurulduğu Büyük Britanya İmparatorluğu özelinde gerçekleştirilmiştir. WW1Propaganda sitesi tarafından belirlenen Britanya İmparatorluğu'nun propaganda posterleri çalışma kapsamında incelenmiştir. Toplam 306 propaganda posteri içerisinden içerik analizi yöntemi kullanılarak 5 korku çekiciliği temalı propaganda posteri belirlenmiştir.Daha sonra bu posterler Fransız Roland Barthes'ın düzanlam (denotation) ve yananlam (connotation) boyutunda göstergebilimsel analize tabi tutularak ele alınmıştır. Elde edilen bulgular çerçevesinde İngilizlerin Birinci Dünya Savaşı'nda propaganda posterlerinde korku çekiciliği kavramını yeterli ölçüde kullanmadıkları, kullanılan korku çekiciliği posterlerinde ise Almanların sunum kodları içerisinde "barbar","işgalci" ve "sömürgeci" metaforlarında yansıtıldığı görülmüştür. 

Keywords:

null
2018
Journal:  
Communicata
Author:  
0
2018
Journal:  
Communicata
Author:  
Citation Owners
Attention!
To view citations of publications, you must access Sobiad from a Member University Network. You can contact the Library and Documentation Department for our institution to become a member of Sobiad.
Off-Campus Access
If you are affiliated with a Sobiad Subscriber organization, you can use Login Panel for external access. You can easily sign up and log in with your corporate e-mail address.
Similar Articles






Communicata

Field :   Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Journal Type :   Ulusal

Metrics
Article : 210
Cite : 1.061
Communicata