Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 ASOS INDEKS
 Görüntüleme 17
The Intertextual Relationships of Philosophy and Poetry in the Oeuvre of Pavle Goranović
2018
Dergi:  
Anafora
Yazar:  
Özet:

This paper analyzes the philosophical aspects of the poetry of Pavle Goranović, one of the most famous contemporary Montenegrin poets. A special emphasis is placed on Goranović’s dialogue with the ideas of Otto Weininger, Martin Heidegger, Emil Cioran, and Søren Kierkegaard, as well as on his strategies in transposing these ideas to his work. Although he directly refers to the aforementioned philosophers in only a few of his poems (“O zaboravu,” “Veliko spremanje,” “Svako buđenje,” “Regina Olsen,” “Vrtloglavica Serena Kjerkegora”...), the intertextual relationships are not equally intensive – in some cases it seems that the poet is more interested in the biography which preceded the shaping of the ideas; in some, Goranović uses as a starting point some of these philosophers’ ideas that he shares with them; and in some, he gives his own perspectives on the themata that contradict the viewpoints of the philosophers he mentioned explicitly or implicitly. The paper argues that this method occurs not only as a manner of artistic expression, which activates additional layers of ideas, but also as a conscious poetic tactic in the form of philosophical “bait” which demands the reader’s frequent re-engangement with the text, which ultimately enhances the aesthetic experience. The end of the paper sums up the most valent aspects of Goranovic’s poetry from the aesthetic point of view.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






Anafora

Dergi Türü :   Uluslararası

Anafora