Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 30
 İndirme 3
An archetypal analysis of Angela Carter’s “The Werewolf” and Ursula K. Le Guin’s “The Wife’s Story”
2023
Dergi:  
RumeliDe Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
Yazar:  
Özet:

In literary studies, archetypes, as recurring motifs in literature or mythological narrations, are generally addressed by Jungian analysts to find out the meanings and representations which comprise the “collective unconscious” of a certain culture. The wolf as an archetype often appears in literary works as a symbol of violence. In Angela Carter’s “The Werewolf” (1979), generally regarded as a rewriting of the fairy tale “Little Red Riding Hood” from a feminist perspective, a little girl meets a wolf in the forest which turns out to be her grandmother who, in the end, becomes the victim of the child, through which this study argues that the story blurs the boundary between the dichotomies of innocence/experience and good/evil. Ursula K. Le Guin, in “The Wife’s Story” (1982), portrays a society in which humans are marginalized and eliminated by wolves. Like Carter, Le Guin does not depict the wolf as a ferocious animal. The study puts forth that due to its close connection with nature, the wolf acquires positive qualities compared to humans, putting into question the binary oppositions of man/animal, culture/nature. Although both stories attribute the wolf a new, positive identity and incorporate archetypal meanings and symbols related to the “werewolf” motif, these meanings and symbols have not been focused on in earlier studies. Therefore, this study aims to offer a Jungian archetypal analysis of both stories to find out how the dichotomies of innocence/experience, good/evil, man/animal and culture/nature are blurred with the new meanings they attribute to the wolf image.

Anahtar Kelimeler:

0
2023
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler


RumeliDe Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi

Alan :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 2.664
Atıf : 2.753
2023 Impact/Etki : 0.203
RumeliDe Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi