Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 18
 İndirme 7
MERÂGA KÜMBETLERİNDEKİ ÇİNİ SÜSLEMELERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA (SELÇUKLU VE İLHANLI DÖNEMİ)
2023
Dergi:  
Asos Journal
Yazar:  
Özet:

Merâga, İran’ın Doğu Azerbaycan bölgesinde yer almaktadır. Tarihi kaynaklarda bağlık ve bostanlık olarak tanınan Merâga, gerek Selçuklular gerekse İlhanlılar için bilim, kültür ve sanat alanında önemli kentlerden biri olmuştur. Bu bağlamda günümüze kalmış çok fazla sayıda el sanatları, mimari eserleri ve el yazmaları mevcuttur. Bu çalışmada ise Merâga’da yer alan Selçuklu dönemine ait Kümbet-i Surh (Kırmızı Kümbet), Burc-u Müdevver (Silindirik Kümbet), Kümbet-i Kabud (Mavi Kümbet) ve İlhanlılar dönemine ait olan Kümbet-i Gaffariye’ de yer alan çiniler teknik, motif ve felsefi düşünce bağlamında ele alınmıştır. Amacımız ise daha önce çeşitli yayınlarda farklı yönleri konu edinilen bu mimari örneklerin yoğun mimari plastik ögesi olan çini bezemelerini detaylı bir şekilde vererek kesik çizgi sistemlerinden oluşan sonsuzluk ilkesinin en kolay uygulanabildiği geometrik kompozisyonların mistik boyutlarını ve siyasi amaçlı kullanılan armaları da vurgulamaktır. İslam mimarisinde bu denli önem arz eden çini tekniklerinin ve bezeme çeşitlerinin Anadolu ile İran arasındaki benzer ve farklı yönlerinin tespitinde bulunularak bu hususta etkili olan dini, siyasi ve sosyal unsurlar üzerinde durulmuştur. Çalışmada ele alınan kümbetler Selçuklu ile İlhanlı arasındaki geleneğin sürekliliğini ortaya koyması açısından da önem taşımaktadır.

 

Anahtar Kelimeler:

A research on the Chinese subjects in the Mergae Cumbets (Selectual and Divine Period)
2023
Dergi:  
Asos Journal
Yazar:  
Özet:

Meraga is located in the eastern Azerbaijan region of Iran. Merâga, known as bond and boostanity in historical sources, has been one of the important cities in the field of science, culture and art for the Selçuklists and the Divine. In this context, there are a lot of crafts, architectural works and handwriting that have remained to date. In this study, the Kümbet-i Surh (Red Kümbet), Burc-u Müdevver (Silindirik Kümbet), Kümbet-i Kabud (Blue Kümbet) and the Kümbet-i Gaffariye, which belongs to the Divine Period, were discussed in the context of technical, motivational and philosophical thinking. Our goal is to emphasize the mythical dimensions of the geometric compositions in which the principle of eternity, which is made up of cutting line systems, is the intensive architectural plastic object of these architectural examples, which have previously been subjected to different aspects in various publications, and the mythical dimensions of the geometric compositions in which the principle of eternity, which is made up of cutting line systems, can be applied most easily, and the arms used for political purposes. The Islamic architecture has focused on religious, political and social elements that are effective in this regard by identifying the similar and different aspects of the Chinese techniques and varieties of clothing between Anadolu and Iran. It is also important for the study to show the continuity of the tradition between Selçuklu and the Divine.

Anahtar Kelimeler:

A Study On Tile Decorations In Maragheh Cupolas (seljuk and Ilkhanid Period)
2023
Dergi:  
Asos Journal
Yazar:  
Özet:

Maragheh is located in the East Azerbaijan region of Iran. Maragheh, known as a vineyard and orchard in historical sources, was one of the most important cities in the fields of science, culture and art for both Seljuks and Ilkhanids. In this context, there are many surviving handicrafts, architectural works and manuscripts. In this study, the tiles in Red Cupola (Kümbet-i Surh), Cylindrical Cupola (Burc-u Müdevver), Blue Cupola (Kumbet-i Kabud) and Blue Cupola (Kumbet-i Gaffariye) belonging to the Seljuk period and the Ilkhanid period in  are discussed in the context of technique, motif and philosophical thought. Our aim is to emphasize the mystical dimensions of the geometric compositions, where the principle of infinity, consisting of dashed line systems, can be most easily applied, and the crests used for political purposes, by giving a detailed account of the tile decorations, which are the intensive architectural plastic elements of these architectural examples, the different aspects of which have been discussed in various publications. The similarities and differences between Anatolia and Iran in tile techniques and decoration types, which are so important in Islamic architecture, have been identified and the religious, political and social factors that are effective in this regard have been emphasized. The cupolas discussed in the study are also important in terms of revealing the continuity of the tradition between the Seljuks and the Ilkhanids.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler








Asos Journal

Alan :   Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 5.146
Atıf : 9.759
2023 Impact/Etki : 0.075
Asos Journal