Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 23
HEYKEL VE SANATIN ÖTESİNDE “SÜRDÜRÜLEBİLİR” JASON DECAİRES TAYLOR HEYKELLERİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA
2021
Dergi:  
SOCIAL SCIENCES STUDIES JOURNAL (SSSJournal)
Yazar:  
Özet:

Görsel sanat alanları içerisinden dikkat çeken alanlardan biri olan heykelin kökeni geçmişten bu güne dayanmaktadır. Kelime olarak heykel sanatsal bakış açısıyla ortaya çıkarılan üç boyutlu çalışmalara, nesnelere verilen isimdir. Bir hacim sanatı olarak vurgulanan heykel kavramı insanlar da bir hacim ağırlık tınısı oluşturmaktadır. Genel çerçevede kil, alçı, ahşap, mermer, metal, bakır gibi malzemeler kullanılarak yontu döküm gibi teknikler ile biçimlendirilen heykel, gelişen teknoloji ve dönem ile birlikte farklı teknik-malzeme yaklaşımlarıyla kendisini güncellemeye devam etmektedir. Bu bağlamda alan içinde gelişen malzeme ile tekniğin yanı sıra sunum alanlarında gelişen sonsuz sergileme mekânları da anlatılmak ve aktarılmak istenilen olguyu güçlendirecek önemli bir detaydır. Bu hemen hemen bütün heykeltıraşların önem verdiği bir durumdur. Ancak heykel yerleştirmelerinde alışılagelmiş yerleştirmelere göre mekân kavramı farklı yönlere evrilmektedir. Bu duruma örnek verilecek isimlerden biri Jason deCaires Taylor’dır. Jason deCaires Taylor, arazi sanatı kavramını deniz ortamına yönlendiren 20.yüzyıl sanatçılarından ilki olarak çevre, ekoloji gibi kavramları üzerine araştırmalar yaparak çalışmalarını bu yönde şekillendirerek sergilemektedir. Ayrıca, yaptığı sergilemelerle birlikte doğayı koruma, küresel ısınma, okyanuslarda oluşan asitlenme, aşırı avlanma, turizmin olumsuz etkileri, kirlilik, doğal ortam kaybı, iklim değişikliği gibi konuları öne çıkarmaktadır. Bu durumun sonucunda çevre bilincinin artmasını teşvik ederek doğa için yapılacak olan her bir adımın önemini vurgulayan Taylor, kendisinin de bu bağlamda adım attığını söyleyerek sanat-sanatçı ve sorumluk kavramların altını çizmektedir. Çalışmaları, doğal ortamın dengesini bozmayacak malzemelerden yapılmakta hatta doğaya katkılar sağlamaktadır. Sanatçının yaptığı çalışmalarının başlangıcında anlatmak istedikleri ile zamanın ve doğanın katkısıyla değişen çalışmalarında oluşan süreç aktarılacaktır. Çalışmalarında oluşan bu süreç sürdürülebilir bir sisteme de yol açmaktadır. Ayrıca, Jason deCaires Taylor’ın sürdürülebilir kavramı ile uyumlu, kavrama katkı sağladığı çalışmaları üzerinden sanat, sanatçı ve sorumluluk kavramları da irdelenerek yapılacak olan diğer çalışmalar için önerilerde bulunulacaktır.

Anahtar Kelimeler:

Beyond art and art, a "continuous" play on Jason Decaires Taylor's statues
2021
Yazar:  
Özet:

The statue, one of the areas that attract attention from the visual arts fields, is based on the past to the present day. The word is the name given to the three-dimensional works presented in the artistic perspective of the statue. The statue concept, which is emphasized as a volume art, is also a volume weight point. In the general framework, the statue, shaped with techniques such as clay, clay, wood, marble, metal, copper using materials, continues to update itself with different technical-material approaches along with the developing technology and period. In this context, the material that develops within the field and the technology as well as the infinite exhibition spaces that develop in the presentation areas are also an important detail that will strengthen the desired phenomenon to be described and transmitted. This is the case that almost all sculptors care about. But according to the usual placement of the statue, the concept of space evolves in different directions. One example of this is Jason deCaires Taylor. Jason deCaires Taylor, first of the 20th-century artists who directed the concept of land art to the sea environment, shows his work in this direction by doing research on concepts such as environment, ecology. In addition, with its exhibitions, it highlights topics such as nature protection, global warming, ocean acidification, excessive hunting, the negative effects of tourism, pollution, natural environmental loss, climate change. As a result of this situation, Taylor, who emphasizes the importance of every step to be taken for nature by encouraging increased environmental awareness, says that he has taken a step in this context, drawing the underground of the artistic and responsibility concepts. Their studies are made from materials that do not break the balance of the natural environment and even contribute to nature. At the beginning of the artist’s work, the process of work that changes with the contribution of time and nature will be transmitted. This process in their work also leads to a sustainable system. Furthermore, Jason deCaires Taylor’s work that is consistent with the sustainable concept, contributes to the conception, will also be recommended for other works that will be done by combining the concepts of art, artist and responsibility.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler








SOCIAL SCIENCES STUDIES JOURNAL (SSSJournal)

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 3.460
Atıf : 2.686
SOCIAL SCIENCES STUDIES JOURNAL (SSSJournal)