Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 20
 İndirme 2
IMPLEMENTATION OF A GENERIC FRAMEWORK ON CROWD SIMULATION: A NEW ENVIRONMENT TO MODEL CROWD BEHAVIOR AND DESIGN VIDEO GAMES
2020
Dergi:  
Mugla Journal of Science and Technology
Yazar:  
Özet:

Crowd behavior is the collective act and gathering of a group of individuals to achieve a shared purpose. Swarm intelligence-based optimization algorithms are usually used to solve complex problems for crowd behavior. Crowd simulations are often used for the analyses that require precision in different domains such as complex structural analysis, image recognition, creating nature-inspired non-player character movements in video games, and more. In this study, a generic crowd simulation framework that can be used to simulate already-available crowd simulation algorithms and design new ones was developed. The test environment layout was generated with the use of a generate-and-test algorithm combined with the crowd simulation algorithms to make sure that the generated content is meeting the requirements of a crowd simulation environment. Within the framework, three different crowd simulation algorithms —firefly algorithm, particle swarm optimization, and artificial bee colony— are generated and also implemented as puzzle-like video games. The results show that all fireflies achieved to gather at the global minimum of the generated layout faster and in a more precise way than the artificial bee colony algorithm and particle swarm optimization algorithm. The developed framework enables a generic and parametric testbed to design and compare different algorithms and to generate video games.

Anahtar Kelimeler:

0
2020
Yazar:  
Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






Mugla Journal of Science and Technology

Alan :   Fen Bilimleri ve Matematik; Mühendislik

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 301
Atıf : 175
2023 Impact/Etki : 0.05
Mugla Journal of Science and Technology