Sinemadan sonra insanların en fazla izlediği diziler, televizyon dışında tüm dünyada farklı ortamlarda izlenen bir tür halini almıştır. İzleyicinin beğenisini kazanmak için aynı sinema gibi estetik kaygılarla üretilmesi gereken diziler, hikâyesi ve oyunculuklarının yanı sıra, her bir bölümünde görsel olarak seyirciyi belli bir hazza ulaştırmalıdır. Sinematografinin görsel anlatım kodları olan anlatım, kamera kullanımı, mekân seçimi, ışık, renk, kostüm, saç tasarımı, makyaj gibi görsel ürünü oluşturan bu kodlar birbirleriyle uyum içinde olmak zorundadır. Ortaya konulacak işin geçmiş veya gelecek bir dönemde geçiyor olması bu görsel ürünlerin, sinematografinin görsel kodlarını kullanma ve mekân kullanımı gibi konularda daha titiz davranmasını kaçınılmaz hale getirmektedir. Bu nedenle çalışma, tüm dünyada takip edilen bir dönem dizisi olan “Narcos” un bu kodlardan olan “mekân” ile “sinematografik anlatım” arasındaki uyumu sorunsallaştırmaktadır. Çalışmanın amacı görsel anlatım kodları ve mekân kullanımının, bir görsel ürünün başarısında ne denli önemli olduğunun ortaya çıkarılmasıdır. Mekân seçimi, kullanımı ve sinematografik anlatımın tutarlı bir şekilde ve bir bütün olarak incelenebilmesi için “Narcos” dizisinin ilk iki sezonundaki yirmi bölüm çalışmanın sınırlılığı olarak belirlenmiş; sinematografi tanımı, görsel anlatım ve mekân seçimi ve kullanımı örneklem olarak seçilen “Narcos” dizisi üzerinden incelenmiştir.
After the cinema, the series that people watch most has become a kind of watched in different environments around the world, except on television. In addition to the series, stories and performances that must be produced with aesthetic concerns like the same cinema to gain the audience's pleasure, it must visually bring the audience to a certain pleasure in each episode. These codes, which are the visual narrative codes of the cinema, such as narrative, camera use, space choice, light, color, costume, hair design, makeup, must be in harmony with each other. The fact that the work to be revealed is going through a past or future period makes it inevitable that these visual products behave more rigorously on topics such as the use of visual codes and the use of space. Therefore, the study issues the harmony between the "Mekan" and the "cinematographic narrative" of the "Narcos", a series of periods followed throughout the world. The purpose of the study is to reveal the importance of visual narrative codes and space use in the success of a visual product. The selection of the space, use and cinematographic narrative can be studied in a consistent manner and as a whole as the limitation of the work in the first two seasons of the "Narcos" series; the definition of the cinema, visual narrative and the selection and use of the space are studied through the "Narcos" series selected as a sample.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|