Kötülüğe götüren yolların/vesilelerin kapatılması/engellenmesi’ diye ifade edilen sedd-i zerâi, Mâlikî ve Hanbelî ekollerinde bağımsız bir hüküm istinbat kaynağı olarak kabul edilmiştir. Hanefî ve Şâfiî mezhepleri ise her ne kadar metodolojilerinde yer vermeselerde uygulamada söz konusu delilden yararlanmışlardır. İşte tanıtımını yapmakta olduğumuz Bürhânî’nin“Seddü’z-Zerâi fî Şerîati’l-İslâmiyye” adlı kitabı, İslâm hukuk metodolojisindefer’i deliller arasında zikredilen sedd-i zerâi delilini bütün yönleriyle ele almasıyla öne çıkmaktadır. Giriş, iki ana bölüm ve sonuç kısmından oluşan kitabın, sedd-i zerâi delilini etraflıca ele almasıyla ilmi anlamda bir boşluğu doldurduğu söylenebilir.
The way of the evil, the way of the evil, the way of the evil, the way of the evil, the way of the evil, the way of the evil, the way of the evil, the way of the evil. Those who have been in the midst and in the midst and in the midst and in the midst and in the midst and in the midst and in the midst and in the midst and in the midst and in the midst and in the midst and in the midst and in the midst and in the midst. This is the story of the Book of the Holy Spirit, which is the story of the Holy Spirit, which is the story of the Holy Spirit, which is the story of the Holy Spirit, which is the story of the Holy Spirit, which is the story of the Holy Spirit, which is the story of the Holy Spirit. It can be said that the introduction, which consists of two main sections and the result part of the book, fills an emptiness in the knowledge sense by addressing the sedd-i zerâi evidence.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|