Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 Görüntüleme 33
 İndirme 7
Between eroticism and social criticism The literariness of Shahnon Ahmad’s Terdedah (1965)
2009
Dergi:  
WACANA Jurnal Ilmu Pengetahuan Budaya
Yazar:  
Özet:

In the history of modern Malay literature, the 1960s are labelled by many literary critics as era picisan (the age of dime fiction) because of the flood of karya picisan (dime fiction) in the local market. Karya picisan here refers to works that clearly manipulate sexual themes, with the intent of conjuring an atmosphere of eroticism to attract readers. Critics generally do not consider these works to be karya sastra (literary works) because they do not fulfil two important criteria that commonly classify the term ‘literature’, namely bahasa yang indah (aesthetic language) and isi yang berfaedah (beneficial content). In the context of this definition of ‘literature’, Shahnon Ahmad’s 1965 novel Terdedah is considered problematic because of incongruities in the estimation of its ‘literariness’. As opposed to critics who initially labelled it karya picisan, the ‘literariness’ of Terdedah was defended by its own author because it contained elements social criticism. This difference in opinion raises an important point regarding the commonly accepted definitions of ‘literature’ and ‘literariness’ in Malay literature: after Shahnon proclaimed his novel’s worth based on its social criticism, critical reception towards Terdedah showed an unmistakable shift. With respect to this shift of opinion, this article will perform a critical analysis of the meaning of ‘literariness’ in relation to Terdedah, and in doing so, clearly determine its status as either a karya picisan or karya sastra, based on the definition of ‘literature’ practised in Malay literature.

Anahtar Kelimeler:

null
2009
Yazar:  
0
2009
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






WACANA Jurnal Ilmu Pengetahuan Budaya

Alan :   Filoloji; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler

Dergi Türü :   Uluslararası

Metrikler
Makale : 312
Atıf : 37
WACANA Jurnal Ilmu Pengetahuan Budaya