“Gençlik ve Edebiyat Hatıraları” çeşitli edebi devirlerin büyük şahsiyetlerinin hem insan hem yazar yahut şair olarak tahlil edildiği bir eser olmaktan başka Yakup Kadri Karaosmanoğlu’nun ifadesi ile roman havası içinde kurgulanmak ile üslup bakımında da orijinal bir çalışmadır. Yakup Kadri hemen her karakter için verdiği bilgileri kişisel tecrübeleri üstüne kursa da teorik izahat ile destekler yani eser anı türünde yazılsa da tecrübe- nazari bilgi dengesinin ustaca kurgulanması ile edebiyat tarihi sağlamlığına sahiptir. Hatıraların orijinalliğini temin eden tahkiyeli üslubun en can alıcı noktası ise teşbih yahut istiare esaslı kullanımların bağlam içinde gayet ustaca konuşlandırılmasıdır. Tanzimat sonrası Türk Edebiyatı için gayet mühim olan on bir şahsiyetin (Mehmet Rauf, Şababettin Süleyman, Refik Halit, Ahmet Haşim, Yahya Kemal, Cenap Şahabettin, Süleyman Nazif, Abdülhak Hamit, Tevfik Fikret, Abdülhak Şinasi, Halide Edip) anlatıldığı eseri bu bakımdan incelemek ile sadece Yakup Kadri’nin üslubu hakkında birtakım bulgular elde etmiş olmayacağız, aynı zamanda (Yakup Kadri bir edebiyat öğretmeni gibi davranmadığını vurgulasa da) tedrisat bakımından en etkili ve kalıcı bir yöntemin de kullanım şeklini izah etmiş olacağız.
The "Youth and Literary Memories" is an original work in the field of literature, in addition to being an work in which the great characters of various literary periods are evaluated as both human and writer or poet with the expression of Yakup Kadri Karaosmanoğlu in the atmosphere of the novel. If Jacob Kadri teaches the information he gives for every character on his personal experiences, he supports theoretical explanation, that is, if the work is written in the type of moment, he has literary history with the skillful establishment of the experience and knowledge balance. The most vivid point of the investigative style that guarantees the originality of the memories is that the promotion or consultation-based uses are well-known in the context. Thus we will not be able to obtain a number of findings about the style of the Turkish literature (Mehmet Rauf, Shababettin Suleyman, Refik Halit, Ahmet Haşim, Yahya Kemal, Cenap Şahabettin, Suleyman Nazif, Abdülhak Hamit, Tevfik Fikret, Abdülhak Shinasi, Halide Edip) from this point of view, and we will not be able to obtain a number of findings about the style of Yakup Kadri, but we will also be able to explain the way of the use of the most effective and lasting method in terms of therapy.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|