19 yüzyıl opera sanatının farklı gelişme gösterdiği bir dönemdir. Dönemin bestecilerine bakıldığında opera alanında eski anlayışların yerine, yeni ve olgun yaklaşımların Richard Wagner (1813-1883) tarafından sergilendiği görülmektedir. 19 yüzyılda tüm müzik formları değişim gösterirken opera sanatı da Wagner’in felsefi bakış açısıyla farklı bir yönelim göstermiştir. Böylelikle opera sanatı Wagner’in düşünceleri ile yeni ve özgün bir yapıya sahip olmuştur. Wagner, İtalyan operasının alışılmış kalıplarını kırarak, opera karakterlerini uzun soluklu melodilerle bir bütün olarak yansıtmış ve bu sanatı hayal gücünün ötesine taşımıştır. Bu durum Wagner’in opera tasarımı ve sunumunun dönem itibariyle diğer operalardan belirgin biçimde ayrılmasına neden olmuştur. Böylelikle Wagner operayı bir düşünce sanatı haline getirmiştir. Bu çalışmada, Wagner’in Parsifal operasının yapım aşamaları ve tema içeriği tasarım/düşünce bağlamında ele alınmıştır.
The 19th century is a period in which the opera art has shown different developments. Instead of the old concepts in the opera field, new and mature approaches were shown by Richard Wagner (1813-1883). In the 19th century, all the forms of music have changed, while the opera art has shown a different direction from Wagner's philosophical point of view. Thus, the opera art has had a new and original structure with the ideas of Wagner. By breaking the usual patterns of the Italian opera, Wagner reflected his opera characters as a whole with long-deathed melodies and moved this art beyond his imagination. This has led to Wagner's opera design and presentation to a clear distinction from other operas from time to time. Thus Wagner made the opera an art of thought. In this study, Wagner’s Parsifal opera’s production stages and the theme content were discussed in the context of design/thinking.
Alan : Fen Bilimleri ve Matematik; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|