Hadislerin otantikliği özellikle son dönemde oryantalizmin de etkisiyle sorgulanır olmuştur. Bu çalışmayla hicrî 2. ve. 3. yüzyıllara ait Mısır menşeli papirüslerdeki hadis kaynaklarını incelemek suretiyle bu negatif yaklaşımın doğru olmadığı ortaya konulmaya çalışılmıştır. İncelemede papirüslerde yer alan hadislerin ilk râvileri ve onların hadisleri tahammül yolları da dikkate alınarak bazı sonuçlara ulaşılmıştır. Buna göre söz konusu dönemde Mısır’da, hadislerin bir kısmının semâ/arz yoluna delalet eden rivâyet sîgalarıyla, diğer bazılarının ise doğrudan hiçbir rivâyet sîgası kullanılmadan nakledildiği tespit edilmiştir. Buradan hareketle rivâyet sîgası kullanılmayan rivâyetlerin başka yazılı kaynaklardan istinsah yoluyla alındığı kanaatine varılmıştır. Ayrıca Mısır’da bulunan bu papirüslerin sadece Mısır menşeli rivâyetlerden oluşmadığı, büyük oranda Irak, Medine vb. bölge veya şehirlerden buraya değişik yollarla intikal eden hadislerden de oluştuğu görülmüştür. Öte yandan Mısır’a intikal eden, Medine, Kûfe gibi diğer şehir veya bölgelere nispet edilen râvilerin bu rivâyetlerinin, yine kendi bölgelerinde başka râvilerce de aynı veya benzer şekillerde rivâyet edildiği tespit edilmiştir. Bütün bunlar hadisleri rivâyetteki hassasiyeti veazından hicrî ikinci yüzyıllara ait olan bu hadislerin bölgeler arası uyumunu göz önüne sermektedir. Ayrıca söz konusu dönemde güçlü bir yazılı hadis kültürünün olduğunu söylemek de mümkündür.
The authenticity of the hadiths has been questioned, especially in recent times, by the influence of orientalism. This work is 2nd and 2. By examining the sources of the hadith in the Egyptian papyrus of the 3rd century, this negative approach has been sought to find that it is not true. In the review, the first râviles of the hadiths in the papyrus and their hadiths have also been achieved with some results taking into account the tolerant ways. In this period in Egypt, some of the hadiths were found to be transmitted with the righteous righteous righteous righteous righteous righteous righteous righteous righteous. Therefore, it is not possible to find out how to do this in order to ensure that you are able to do so in order to ensure that you are able to do so in order to ensure that you are able to do so. Moreover, these papyrus in Egypt are not made up of only Egyptian rivages, largely Iraq, Medina, etc. It has also been seen from the districts or cities that have come to it in different ways. On the other hand, those who invade Egypt, and those who relate to other cities or regions such as Medina, Koufe, have been found that these rives are revived in the same or similar form by other rives in their own regions. All of these hadits take into account the sensitivity of the rivayette and the second century of the Hicri hadits belonging to the interregional harmony of these hadits. It is also possible to say that there is a strong written hadith culture in this period.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|