Bu çalışma ile sınıf öğretmenlerinin oyun temelli matematik etkinliklerine yönelik görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Söz konusu amaç doğrultusunda geliştirilen bu nitel çalışmada olgubilim deseni uygulanmış olup elde edilen veriler içerik analizi metodu ile incelenmiştir. Sınıf öğretmenleri oyun temelli etkinliklerin aktif katılımı teşvik ettiğini, matematiksel bilginin somutlaştırılmasında yardımcı olduğunu, öğrenciler arasındaki sosyal etkileşimi artırdığını belirtmiştir. Etkinliklere yönelik hazırlıkların ve sınıf içi etkinlik uygulamalarının fazla zaman alması ve etkinliklerin sınıf yönetimini zorlaştırmasını ise oyun temelli etkinliklerin olumsuz etkileri olarak tanımlanmıştır. Sınıf öğretmenleri aynı zamanda oyun temelli etkinlikleri uygulayabilmek için yaratıcı oyunlar içeren kaynaklara, ucuz ve kolay hazırlanabilir materyallere ve hizmet içi eğitimlere ihtiyaç duyduklarını ifade etmiştir. Oyun temelli matematik etkinliklerini temel alan eğitimlerin ve eğitsel materyallerin EBA platformunun içerisinde hazırlanması ile sınıf öğretmenlerinin söz konusu ihtiyaçları etkin ve hızlı bir şekilde karşılanabilir. Bir sonraki matematik programı hazırlanırken öğretmenlerin kazanımları ve kazanımlara ayrılan süreleri daha özgür bir şekilde düzenleyebilmeleri fırsat sunulması, sınıf öğretmenlerinin zamana yönelik kaygılarının azaltılmasında ve oyun temelli matematik etkinliklerinin daha sık kullanılmasında etkili olacaktır.
This study is aimed at studying class teachers’ opinions on game-based mathematical activities. In this qualitative study developed in accordance with the objective, the event design was applied and the data obtained was studied by the content analysis method. Class teachers pointed out that games-based activities encourage the active participation, that it helps in the concretization of mathematical knowledge, and that it increases the social interaction between students. The fact that the preparations for events and the practice of activities within the class takes too much time and the fact that the activities make class management difficult is defined as the negative effects of game-based activities. Class teachers have also expressed their need for resources that include creative games, cheap and easy-to-preparable materials and service-based training to implement game-based activities. The preparation of training and educational materials based on game-based mathematical activities within the EBA platform can effectively and quickly meet the relevant needs of classmates. Providing the opportunity for teachers to more freely organize their achievements and periods dedicated to achievements during the preparation of the next mathematical program will be effective in reducing class teachers’ time-related concerns and in the more frequent use of game-based mathematical activities.
Alan : Eğitim Bilimleri
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|