20. yüzyıl sanatının biçim ve içerik dönüşümüyle en çığır açan akımlarından biri olan Sürrealizm, Batı kültürünün ahlaki ve akla dayanan varsayımlarına artık güvenilmeyen ve sanatçıları kendi doğasını sorgulamaya iten bir dönemde ortaya çıkmıştır. 19. yüzyılın sonlarında ortaya çıkan Sembolizm, Sigmund Freud gibi psikanalistlerin görüşleri ve I. Dünya Savaşı’nın sarsıcı etkileri akımın oluşumuna zemin hazırlamıştır. Edebiyat, müzik, sinema ve görsel sanatları kapsayan Sürrealizm’de duyguların bilinçaltına yönelik tekniklerle ortaya çıkarılışı ve sembollerle ifade edilişi benimsenmiş ve bu, asıl gerçekliğe ulaşma aracı olmuştur. Asıl gerçeklik, sanatçının gerek dış dünyadaki gerekse kendi içindeki gerçekliğin bileşiminden ortaya çıkmaktadır. Kadın imgesi ise bu bileşimin ta kendisidir. Bu bileşimde kadın ya görüntü ya da erotik dişi külttür. Sanatçı olarak kadının varlığı ise çoğu zaman ikinci planda kalmış ya da yok sayılmıştır. Her ne kadar erkek sanatçıların önderliğinde başlamış olsa da sürrealist harekete çok geçmeden kadın sanatçılar da dâhil olmuştur. Dönemin erkek egemen bakış açısına rağmen tüm sınırları zorlayan, savaş değil barış isteyen sürrealist hareketin ilerlemesinde, evrensel bir boyut kazanmasında etkili olan kadın sanatçılar birçok sanat disiplininde eserler üretmiş ve modern sanatın gelişiminde ne kadar önemli bir yere sahip olduklarını göstermişlerdir.
Surrealism, one of the most explosive movements of the art of the 20th century with the shape and content transformation, emerged in a period that no longer relied on the moral and reason-based assumptions of Western culture and forced the artists to question their own nature. The symbolism that emerged at the end of the 19th century, the opinions of psychoanalysts like Sigmund Freud and the tremendous effects of the First World War prepared the ground for the formation of the stream. In Surrealism, which covers literature, music, cinema and visual arts, the expression and expression of emotions by subconscious techniques has been adopted, and this has become the means of achieving the real reality. The real reality arises from the composition of the reality within the artist, whether in the outside world or in itself. The female image is the composition itself. In this composition, the woman is either image or erotic female cult. As an artist, the presence of a woman is often left or missed in the second plan. Although it began under the leadership of male artists, the surrealist movement was soon included by female artists. Despite the male dominant perspective of the period, in the progress of the surrealistic movement that pushed all the boundaries, seeking peace, not war, the female artists, who have influenced the achievement of a universal dimension, have produced works in many art disciplines and showed how important they have a role in the development of modern art.
Alan : Eğitim Bilimleri; Filoloji; Güzel Sanatlar; Hukuk; İlahiyat; Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler; Spor Bilimleri
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|