Resûl-i Ekrem’in hayatında yolculuklar önemli bir yer tutmakta olup onun on yıllık Medine hayatındaki gazveleri, umreleri ve Vedâ haccı sebebiyle Medine dışında geçirdiği süre bir buçuk yıla yakındır. Bazı âyet ve sûreler yolculuk esnasında nâzil olduğu gibi Resûlullah’ın mucizelerinin büyük bir kısmı da yine yolculuklar esnasında meydana gelmiştir. Hz. Peygamber uzun seferleri esnasında yetişkin, genç, çocuk ve hanımlarından bazı kimseleri bineğinin terkisine bindirmiştir. Bunların sayısı kırk civarındadır. Resûlullah’ın terkisine bindikleri için bir kısım sahâbî, biyografilerinde “Resûlullah’ın terkisine binen” anlamında “Redîfü’n-nebî” özelliğiyle tanıtılmıştır. Resûl-i Ekrem, terkisine bindirdiği şahısların kabiliyet, yaş, ihtiyaç, bilgi seviyesi ve ailevî yakınlık gibi durumlarını dikkate alarak onlarla çok yönlü iletişim içinde olmuştur. Hadis ve siyer kaynaklarında Resûlullah ile bineğine aldığı kişiler arasında yolculuk sırasında cereyan eden eğitim-öğretim, nasihat, doğal iletişim, tebliğ ve tebyin özellikli çok yönlü diyaloglardan bazısı hadis rivayetine de yansımış ve kaynaklarda yer almıştır. Biz bu makalede hadis ve siyer kaynaklarını esas alarak Resûlullah’ın terkisine bindiği belirtilen kişilerin isimlerini genel olarak zikredeceğiz. Resûlullah’ın terkisine birilerini bindirme sebeplerini ve Resûl-i Ekrem’le birlikte oldukları esnada aralarında cereyan eden hâdise ve diyalogların özelliklerinin genel bir değerlendirmesini yapmaya çalışacağız. Bilhassa bunların hadis rivayetine yansımalarına odaklanacağız.
The journey takes an important place in the life of the Prophet Ekrem, and the time he spent ten years of his life in Medina because of his gazves, umrels and the Vedah hacker outside of Medina is close to a year and a half. A lot of the miracles of the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) were revealed during the journey, and many of them were revealed during the journey. by Hz. The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) had given the children, the children and the wives of the wives, and the children of the wives, and the children of the wives. The number of them is around 40. The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) said, “The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) is the one who gives righteousness to the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him).” The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) had been in communication with them, taking into account the circumstances of the persons who had abandoned their ability, age, need, level of knowledge and family proximity. Therefore, the prophet (sallallahu alayhi wa sallam) and the prophet (sallallahu alayhi wa sallam) and the prophet (sallallahu alayhi wa sallam) and the prophet (sallallahu alayhi wa sallam) and the prophet (sallallahu alayhi wa sallam) and the prophet (sallallahu alayhi wa sallam) and the prophet (sallallahu alayhi wa sallam) and the prophet (sallallahu alayhi wa sallam) and the prophet (sallallahu alayhi wa sallam) and the prophet (sallallahu alayhi wa sallam) and the prophet (sallallahu alayhi wa sallam). In this article we will mention the names of the people who were given the name of the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) on the basis of the sources of the hadith and the sihir. We will try to make a general assessment of the reasons for the dismissal of the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) and the characteristics of the dialogues between them when they are with the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him). We will focus on the reflections of the Hades.
Alan : İlahiyat
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|