Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
  Atıf Sayısı 12
 Görüntüleme 78
 İndirme 26
GİYİLEBİLİR SANAT AKIMI VE KADIN SANATÇILARIN ETKİLERİ
2020
Dergi:  
Akdeniz Sanat Dergisi
Yazar:  
Özet:

Giyilebilir sanat akımı, kadın hareketinin ivme kazandığı ve sanat dünyasında varlık göstermeye başladıkları bir dönem olan 1960’ların sonu ve 1970’lerde gelişmiştir. Merkezinde giysi olan akımda kadın sanatçıların önemli bir bölümü sanata hâkim erkek egemen yapının yarattığı sanatsal normlara meydan okumuştur. Hedefleri, ‘kadın işi’ ya da ‘düşük sanat’ olarak kabul edilen yaratıların değerini yükseltmektir. Sanatın tual ile sınırlandırıldığı genel inanca karşı çıkarak bedeni ve giysiyi görsel imgelemi sergilemek ve canlandırmak için bir mecra olarak kullanmışlardır. Bu çalışmanın amacı 1970’lerden günümüze dek süregelen giyilebilir sanat akımının gelişimini incelemek, akımdaki kadın egemenliğinin nedenselliğini ortaya koymak ve uygulanan yöntemleri sınıflandırarak akımın karakteristik özelliklerinin altını çizmektir. Harekette erkek sanatçılar da yer almış olsa da sayıca kadınların belirgin bir üstünlüğü vardır ve bu makalede özellikle kadın sanatçıların işlerine odaklanılmıştır.  Çalışma, yöntem olarak literatür taramasına dayanmaktadır.

Anahtar Kelimeler:

The influence of artists and the influence of artists
2020
Yazar:  
Özet:

The wearable art flow has evolved in the late 1960s and 1970s, a period in which the women’s movement gained impulses and began to exist in the world of art. In the flow of clothes in the center, a significant portion of women artists have challenged the art norms created by the male dominant structure. Their objectives are to raise the value of creatures regarded as ‘women’ or ‘low art’. In opposition to the general belief that the art is limited to the towel, they used the body and clothes as a mecra to show and revive the visual image. The aim of this study is to study the development of the continued wearable art stream from the 1970s to the present day, to reveal the causality of the female dominance in the stream and to classify the methods applied to draw down the characteristic characteristics of the stream. Although the movement also included male artists, the number of women has a clear superiority and this article focuses on the work of women artists.  The study is based on the scan of literature as a method.

Anahtar Kelimeler:

0
2020
Yazar:  
Atıf Yapanlar
Dikkat!
Yayınların atıflarını görmek için Sobiad'a Üye Bir Üniversite Ağından erişim sağlamalısınız. Kurumuzun Sobiad'a üye olması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Kampüs Dışı Erişim
Eğer Sobiad Abonesi bir kuruma bağlıysanız kurum dışı erişim için Giriş Yap Panelini kullanabilirsiniz. Kurumsal E-Mail adresiniz ile kolayca üye olup giriş yapabilirsiniz.
Benzer Makaleler












Akdeniz Sanat Dergisi

Alan :   Güzel Sanatlar

Dergi Türü :   Ulusal

Metrikler
Makale : 345
Atıf : 950
2023 Impact/Etki : 0.094
Akdeniz Sanat Dergisi