Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 ASOS INDEKS
 Görüntüleme 8
Folklore roots of images in Chekhov’s poetics: “The Steppe” and “The Black Monk”
2019
Dergi:  
RELIGACIÓN
Yazar:  
Özet:

The article is devoted to the study of A.P. Chekhov’s works in the context of folklore tradition. The topic itself is interesting and productive from the viewpoint of the folklore tradition manifestation in the work of the classic, since Chekhov is often considered a “non-folkloric” writer. More recently, the theme “Chekhov and folklore” began being referred by researchers. The article raises the question about various folklorism forms in poetics, stylizations and borrowings, and latent folklorism forms. The object of research is a later work, the novella “Steppe”. The subject of the article is folklorism principles in poetics. The novella is considered in the paradigm with the plot of another later work of the writer - the story “The Black Monk”. Also it draws parallels with S. A Yesenin poem’s “The Black Man” and the poem of V. Khlebnikov “The Stone Woman” revealing common “folklore” elements in all the texts. Historical-literary, typological analysis methods and folkloristic commentary on the text are leading approaches to the study of this problem. This leads to the following results: figurative system folklore foundations identification in the story makes it possible to raise the question of ontological principle in Chekhov’s poetics, bringing the reader and the researcher to ontological narrative scene, despite the fact that the writer was often perceived as a portrayer of ordinary life.

Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler






RELIGACIÓN

Dergi Türü :   Uluslararası

RELIGACIÓN