Nostalji, ütopik bir zamanın sığınak olarak seçildiği ve şimdinin acılarından kaçmak için geçmiş zamanın mitleştirildiği bir özleme işaret etmektedir. Kavram, ilk olarak 17. yüzyılda bir hastalık adı olarak çıkmış fakat modernleşme hareketleriyle birlikte bir duygu durumunu ya da ruh halini anlatmanın bir ifadesi olarak kullanılmaya başlanmıştır. Kişi, geçmişi mitleştirerek mevcut zamanı inkâr etmekte ve romantik bir tavırla maziye tutunmaktadır. Postmodernizmin etkisiyle metalaşan nostalji ticari açıdan da değerli bir hal almıştır. Kısa zamanda etkisini sanat alanında da gösteren nostalji sinemada da önemli bir yer bulmuştur. Bu çalışmada Woody Allen’ın, Paris’te Gece Yarısı filmi incelenmiştir. Yönetmenin, ontolojik açıdan nostalji kavramına yaklaştığı filmde, hikâyenin kahramanı Gil altın çağını keşfettiği bir yolculuğa çıkarak, nostaljinin kusurlu yapısını anlamaktadır. Film, nostaljik bakışın gerçekliğini ortaya koyması ve bu duygu halinden kurtulmanın çözümünü izleyiciye sunması açısından önemlidir. Film, nitel bir yaklaşımla ele alınarak nostalji kavramı bağlamında betimsel çözümleme yöntemiyle incelenmiştir.
Nostalgia indicates a desire in which the utopian time was chosen as a refuge and the past time was melted to escape the suffering of the present. The concept originally emerged as a disease in the 17th century but began to be used as an expression of an emotional state or mood, along with the modernization movements. The person is denying the present time by mitigating the past and is held with a romantic attitude. The nostalgia that metalized with the effect of postmodernism has also received a valuable status from a commercial point of view. The nostalgia, which soon showed its influence in the field of art, has also found an important place in the cinema. Woody Allen’s film Midnight in Paris. In the film where the director approaches the concept of nostalgia from an ontological point of view, the hero of the story Gil begins the defective structure of his nostalgia, exploring the golden age. The film is important to reveal the reality of the nostalgic view and to present the solution to get rid of this emotional state to the audience. The film has been studied by the method of imagistic resolution in the context of the concept of nostalgia, addressed by a qualitative approach.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|