Bu çalışma ile 19.yy’ın önemli Alman bestecisi R. Schumann’ın karakteristik eseri “Abegg Varyasyonları” formal, tekniksel ve müzikal açıdan incelenmiş, bestecinin getirdiği yenilikler ele alınmış, yorum ve çalışma önerileri de beraberinde sunulmuştur. Besteci, piyano müziğinin sık kullanılan ve önemli formlarından biri olan varyasyon biçimini, ilham aldığı edebiyat ve müzik ile uyumlu bir şekilde birleştirerek bu eserini görkemli bir şekilde ortaya koymuştur. Bestecinin lirik, zarif ve romantik üslubu pek çok bestecinin piyano müziğini derinden etkilemiştir. Eserin piyano edebiyatındaki konumu, yorum biçimi ve yorumlama esnasında karşılaşılabilecek zorluklara sunulacak çözümler açısından, detaylı bir inceleme yapılmasının pek çok icracı için faydalı olması amaçlanmıştır. Dolayısyla icracının farkına varmadığı yerleri görmesini sağlamak ve performansının bilinçli bir şekilde artması hedeflenmiştir. Araştırmada kaynak tarama yöntemleri kullanılmış, teknik ve müzikal analizden yararlanılmıştır. İncelenen eserin bestecisinin müziği ve edebiyat ile olan ilişkisi araştırılmış, varyasyon teriminin tanımı yapılmış ve Abegg Varyasyonları hakkında detaylı bilgi verilmiştir.
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Uluslararası
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|