Kullanım Kılavuzu
Neden sadece 3 sonuç görüntüleyebiliyorum?
Sadece üye olan kurumların ağından bağlandığınız da tüm sonuçları görüntüleyebilirsiniz. Üye olmayan kurumlar için kurum yetkililerinin başvurması durumunda 1 aylık ücretsiz deneme sürümü açmaktayız.
Benim olmayan çok sonuç geliyor?
Birçok kaynakça da atıflar "Soyad, İ" olarak gösterildiği için özellikle Soyad ve isminin baş harfi aynı olan akademisyenlerin atıfları zaman zaman karışabilmektedir. Bu sorun tüm dünyadaki atıf dizinlerinin sıkça karşılaştığı bir sorundur.
Sadece ilgili makaleme yapılan atıfları nasıl görebilirim?
Makalenizin ismini arattıktan sonra detaylar kısmına bastığınız anda seçtiğiniz makaleye yapılan atıfları görebilirsiniz.
 ASOS INDEKS
 Görüntüleme 10
DEHUMANIZATION IN SARAH KANE'S POSTMODERN PLAYS
2021
Dergi:  
Journal of Modernism and Postmodernism Studies
Yazar:  
Özet:

Abstract Postmodernism explores society’s perspective on stereotypes and ways in which cultural aspects evolve in a globalized world. It focuses on human experience in different forms by taking its motives from historical and societal issues. Postmodernism in drama is based on postmodern philosophy which originated in Europe in the twentieth century. Postmodern theatre, also known as the new theatre, is a reaction against modernist drama. It makes the audience question and evaluate the differences between reality and art. It dwells on the idea that there is no ultimate truth. Plays written in this mode of drama involve images and allusions, and the audience plays an important role, involving in the performance. Moreover, postmodernist drama is innovative in terms of its technique and in defying social conventions. This paper aims to discuss Sarah Kane’s plays Blasted, Phaedra’s Love, Crave, and 4.48 Psychosis as postmodern plays in relation to dehumanization employed as a recurrent theme in the plays. Violence, rapture, alienation, exploitation, and frustration are some of the themes Sarah Kane explores in the above-mentioned plays. This paper argues that Kane considers theatre an instrument to exhibit the ugly images of life. Kane’s plays portray hideousness of life in tandem with the use of postmodern theatrical elements.

Anahtar Kelimeler:

0
2021
Yazar:  
Anahtar Kelimeler:

Atıf Yapanlar
Bilgi: Bu yayına herhangi bir atıf yapılmamıştır.
Benzer Makaleler








Journal of Modernism and Postmodernism Studies

Dergi Türü :   Uluslararası

Journal of Modernism and Postmodernism Studies