Kadınların iktidar alanı olan domestik mutfakların aksine profesyonel mutfak olarak adlandırılan restoran mutfakları, erkeklerin alanıdır. Toplumsal cinsiyet rolleri gereği kadını kadın yapan temel işlerden biri olarak kabul edilen besleme faaliyetinin gerçekleştiği mekân olarak ev mutfağı kadınların alanıyken, profesyonel mutfak toplumsal cinsiyet rolleri bağlamında erkeklere atfedilen özellikler ve davranışlarla örülmüş-biçimlenmiş bir mekândır. Kadınlar, bu maskülen alanın ya dışında tutulur ya da erkeklerden daha düşük pozisyonlarda çalışırlar. Bu dışlamaya ve erkekler tarafından kontrol edilmesine rağmen kadınlar çeşitli kademelerde profesyonel mutfaklarda varolabilirler. Bu çalışma, profesyonel mutfakları konu edinen filmlerde kadın şeflerin varolup olmadığını, özellikle kadınların, erkekler tarafından hegemonize edilmiş bu alanda nasıl var olabildiğini, erkek ve kadınların executive şef-baş aşçı olarak nasıl temsil edildiğini anlamayı amaçlıyor. Bunun için Burnt (John Wells, 2015), Şeflerin Savaşı, (Le Chef, Daniel Cohen, 2012) Aşk Tarifi (No Reservation, Scott Hicks, 2007) ve Sarayın Tadları (Les Saveurs Du Palais, Christian Vincent, 2012) adlı filmler izlenmiş ve özellikle kadın şef karakterlerin bu filmlerde nasıl temsil edildiği anlaşılmaya çalışılmıştır.
Unlike domestic cuisine, which is the dominant area of women, the restaurant cuisine, which is called professional cuisine, is the area of men. The home kitchen is the area of women as the place where the nutrition activity is considered to be one of the main tasks of women because of the social gender roles, while the professional kitchen is a place that is pleased with the characteristics and behaviors attributed to men in the context of social gender roles. Women are either kept outside of this masked area or work in lower positions than men. Despite this exclusion and being controlled by men, women can exist in professional cuisine in a variety of stages. This study aims to understand whether there are no female chefs in the movies on professional cuisine, especially how women can exist in this area hegemonized by men, and how men and women are represented as executive chefs-heads. For this, the films Burnt (John Wells, 2015), The War of Chefs, (Le Chef, Daniel Cohen, 2012) Love Recipe (No Reservation, Scott Hicks, 2007) and The Taste of the Palace (Les Saveurs Du Palais, Christian Vincent, 2012) were watched and
Alan : Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler
Dergi Türü : Ulusal
Benzer Makaleler | Yazar | # |
---|
Makale | Yazar | # |
---|